جمعه 26 آبان 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تلاش کمیسیون شوراها برای اصلاح قانون احزاب تا پیش از انتخابات

خبرگزاری فارس:رئیس کمیسیون شوراهای مجلس از برررسی اصلاح قانون احزاب با اولویت در کمیسیون متبوعش خبر داد و ابراز امیدواری کرد که تا پیش از انتخابات این قانون اصلاح شود.

امیر خجسته رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: بعد از قانون دهیاری‌ها، اصلاح قانون احزاب را در کمیسیون مورد بررسی قرار خواهیم داد.

وی افزود: بررسی‌ها درباره اصلاح قانون احزاب اکنون در کمیته احزاب این کمیسیون به ریاست علیرضا زاکانی در حال انجام است که با همکاری مرکز پژوهش‌های مجلس و همچنین مشورت با مسئولان احزاب موجود در کشور تلاش داریم تا قانون محکمی در این زمینه تدوین کنیم.

خجسته یادآور شد: در این قانون هدف ما محدود کردن احزاب نیست بلکه سامان‌دهی آنها است تا در انتخابات به جای اشخاص شاهد حضور احزاب باشیم.

وی افزود: به هیچ وجه نمی‌خواهیم تعداد احزاب را برای حضور در انتخابات محدود کنیم بلکه مد نظر ما این است که احزاب بتوانند نقش‌آفرینی کنند و اینگونه نباشد که در موسم انتخابات احزابی فصلی تشکیل شوند و بعد از آن هیچگونه پاسخگویی نسبت به رئیس‌جمهور منتسب به آنها نداشته باشند.

رئیس‌کمیسیون شوراها یادآور شد: می‌خواهیم قانونی مانند آنچه در دنیا درباره فعالیت احزاب وجود دارد تدوین کنیم تا احزاب با شناسنامه و با برنامه مدون خود را به مردم عرضه کنند و از تشکیل احزاب یک شبه که بعد از انتخابات افول می‌کنند، جلوگیری شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی اظهار امیدواری کرد که پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری آینده این قانون اصلاح شود.

خجسته همچنین درباره اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری نیز، گفت: نامه‌ای با امضای 50نماینده مجلس تقدیم هیئت‌رئیسه شده است تا طرح یاد شده با اولویت در دستور کار مجلس قرار گیرد.

وی اظهار امیدواری کرد که با توجه به این نامه قانون انتخابات ریاست‌جمهوری در وقت مناسبی اصلاح گردد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016