شنبه 27 آبان 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ایران و روسیه مواضع یکسانی در قبال تحولات جاری سوریه دارند

مسکو- ˈسید عباس عراقچیˈ معاون آسیا و اقیانوسیه وزیر امور خارجه ایران، با اشاره به دیدارش با مقامات روسیه گفت: ایران و روسیه در خصوص تحولات جاری سوریه مواضع یکسان و مشابهی دارند و هر دو کشور به طور قاطع با هر گونه مداخله خارجی در امور داخلی سوریه مخالفند.
[عراقچی: ایران و روسیه مواضع یکسانی در قبال تحولات جاری سوریه دارند]

عراقچی که برای شرکت در نشست معاونان وزرای امور خارجه اعضای سازمان همکاری های شانگهای در خصوص افغانستان به مسکو سفر کرده است، روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مواضع ایران و روسیه در قبال تحولات جاری سوریه تغییری نکرده است و دو کشور با هماهنگی کامل با رویدادهای سوریه برخورد می کنند.

معاون وزیر امور خارجه ایران در خصوص دیدار و مذاکره اش با ˈکاراسینˈ و ˈمارگلیفˈ معاونان وزیر امور خارجه روسیه اظهار داشت: در این دیدارها طیف وسیعی از مسایل مورد علاقه دو کشور در سطوح دوجانبه، منطقه ای و بین المللی مورد بررسی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: بحث در خصوص وضعیت سوریه، تحولات جاری افغانستان با محوریت حضور نیروهای نظامی خارجی در این کشور، برنامه هسته ای ایران و مسایل مربوط به ثبات و امنیت در آسیای مرکزی، قفقاز و دریای خزر از جمله محورهای دیدار و مذاکره با همتایان روس بود.

وی یادآور شد: در این دیدارها همچنین به طور مفصل در خصوص راهکارهای توسعه و گسترش هر چه بیشتر روابط روسیه و ایران و برطرف کردن موانع موجود در این راه رایزنی شد.

عراقچی گفت: خوشبختانه توافق و تفاهم خوبی بین ایران و روسیه به عنوان دو کشور قدرتمند منطقه و همسایه هم در خصوص روابط دوجانبه و بین المللی وجود دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی اظهار داشت: ایران و روسیه در ارتباط با وضعیت جاری افغانستان نیز مواضع یکسانی دارند و هر دو کشور بر ضرورت ترک کامل این کشور از سوی نیروهای خارجی و برچیده شدن کامل پایگاه های نظامی خارجی از خاک افغانستان تاکید می کنند.

وی از ثبات و امنیت منطقه حساس آسیای مرکزی به عنوان دغدغه مشترک ایران و روسیه نام برد و افزود: تهران و مسکو همواره بر ضرورت ترک این منطقه از نیروهای نظامی خارجی تاکید کرده اند.

وی ادامه داد: در مجموع روابط ایران و روسیه در ابعاد مختلف رو به توسعه است و دیدگاه رهبران دو کشور نیز این است که مناسبات دو همسایه در زمینه های مختلف توسعه و تعمیق یابد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016