شنبه 27 آبان 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شکایت احمدی نژاد و جریمه ۲۰۰ هزارتومانی سعید حدادیان

سعید حدادیان اخبار منتشر شده درباره مبلغ نقدی محکومیتش را غیر واقعی خواند و گفت:مبلغی که در حکم من آمده است است، 405 هزار تومان است.

به گزارش ایسنا، حدادیان در گفت‌وگو با خبرآنلاین در واکنش به برخی اخبار منتشره دال بر اینکه وی به اتهام توهین به مقامات دولتی، به مبلغ 50 هزار تومان جریمه نقدی محکوم شده است؛ گفت: مبلغی که در حکم من آمده است، 405 هزار تومان است. 200 هزار تومان به دلیل شکایت رئیس جمهور و 205 هزار تومان هم در نتیجه شکایت فردی دیگر. البته من براساس حق قانونی خود به این حکم اعتراض خواهم کرد.

وی همچنین در واکنش به اینکه دفتر ریاست جمهوری حکم صادره را تامل برانگیز خوانده بود، ادامه داد: بهتر بود تیم حقوقی ریاست جمهوری اخبار و اطلاعات خود را از سایت‌ها نگیرند!

حدادیان همچنین خطاب به رییس جمهور و نزدیکان وی که از او شکایت کرده بودند؛ عنوان کرد: وکیلی که حکم را از سایت‌ها می‌گیرد، شاید صلاحیت دفاع از شما را نداشته باشد. شما می‌توانید از وکلای بهتری استفاده کنید.

وی در ادامه با اشاره به آغاز ماه محرم گفت:بهتر است سیاسیون دست از مجادلات بی‌اساس بردارند و همه زیر پرچم امام حسین بیایند.

این مداح اهل بیت، به نامه‌نگاری‌های اخیر سران قوا اشاره کرد و گفت: این نامه نگاری‌ها باعث سرشکستگی ما بود و نشان داد که حتی این شکایتی که از ما هم شده است هم سیاسی بوده و دولت می‌خواست که از این شکایت در اختلافاتش با قوه قضاییه استفاده کند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که دولتمردان دست از این مجادلات بردارند و به فکر خدمت به مردم و اسلام باشند.

این درحالی است که خبرگزاری‌ فارس پیش از این در خبر خود که سه‌شنبه گذشته منتشر کرده بود، مبلغ جریمه حدادیان را 50 هزار تومان اعلام کرده بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


«ایران» یک روز پس از اعلام این خبر نوشته بود:

تبرئه حاج منصور ارضی و جریمه 50 هزار تومانی سعید حدادیان، حکمی بود که دستگاه قضایی روز گذشته برای مداحان توهین‌کننده به رئیس‌جمهور و رئیس دفتر وی صادر کرده است.

بالاخره بعد از یک سال و نیم کش و قوس، درخصوص شکایت اسفندیار رحیم مشایی - رئیس دفتر رئیس‌جمهور- از مداحان مشهور به جرم تهدید به قتل و توهین به این افراد دادگاه انقلاب دیروز و در آستانه ماه محرم رأی صادره خود را قبل از آنکه به صورت رسمی در اختیار وکلای دو طرف دعوا قرار دهد در اختیار رسانه‌ها قرار داد.

عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران نیز در حاشیه مراسم تودیع و معارفه سرپرست دادسرای ناحیه 20 درباره نتیجه پرونده دو مداح گفت: «حکم آنها صادر شده است که یکی از آنها تبرئه و دیگری محکوم شده است.» حکمی که در آن حاج منصور ارضی، مداح معروف تهرانی از اتهام به تهدید به قتل اسفندیار رحیم مشایی تبرئه می‌شود و سعید حدادیان با در نظر گرفتن حداقل مجازات برای حکم توهین به مقامات دولتی تنها به پرداخت 50 هزار تومان جریمه نقدی محکوم می‌گردد.

علی‌اصغر حسینی وکیل مدافع رئیس دفتر رئیس‌جمهور با بیان اینکه هنوز این حکم به ما ابلاغ نشده است، ابتدا به واکنش موکل خود در قبال این حکم می‌پردازد و می‌گوید: «در حالی که من توقع داشتم مهندس مشایی از بابت صدور این حکم تعجب کرده و ابراز ناراحتی کنند ولی در کمال ناباوری خیلی هم خوشحال شدند و گفتند که من از طرح این شکایت به دنبال همین نتیجه بودم و امیدوارم که مردم هم پیام این حکم را دریافت کرده باشند.» وی در گفت‌و‌گو با «ایران» در‌خصوص تبرئه شدن آقای منصور ارضی از اتهام تهدید به قتل می‌گوید: لازم به توضیح است که اولاً اتهام ایشان تنها تهدید به قتل نبوده و طبق کیفرخواستی که علیه وی صادر شده، اتهامات آقای ارضی شامل توهین، افترا، نشر اکاذیب و تهدید به قتل بوده است.

وی با بیان این‌که نمی‌دانم در‌خصوص بقیه اتهاماتی که به ایشان منتسب است، دادگاه چگونه آقای ارضی را تبرئه کرده، خاطرنشان می‌کند: فایل صوتی اظهارات ایشان به صورت گسترده پخش شده و همه می‌دانند ایشان چه حرف‌هایی در‌مورد موکل من زده است.

این وکیل پایه یک دادگستری در ادامه می‌افزاید: من از قاضی صادر‌کننده این رأی، قوه قضائیه و جامعه حقوقی کشور این سؤال را دارم که آیا لفظ یهودی صفت توهین محسوب نمی‌شود و یا الفاظ رکیک دیگری که در‌خصوص موکل من به کار برده شده است!

حسینی همچنین با اشاره به حکم صادر شده برای دیگر متهم این پرونده (سعید حدادیان) تصریح می‌کند: باز هم بر‌اساس اعلام برخی سایت‌های خبری، ایشان محکوم به پرداخت 50 هزار تومان جریمه نقدی به جرم توهین به موکل اینجانب و رئیس جمهور محترم گردیده‌اند!

وی با بیان این‌که دادگاه حداقل مجازات مقرر در قانون را برای متهم در نظر گرفته، تأکید می‌کند: دادگاه حتی اگر می‌توانست به کمتر از این نیز حکم می‌داد!

وکیل مدافع اسفندیار رحیم‌مشایی در ادامه خاطرنشان می‌کند: فایل صوتی اظهارات آقای حدادیان هم متأسفانه به صورت وسیع در سطح جامعه پخش شده و کمتر کسی وجود دارد که از مفاد اظهارات ایشان بی‌اطلاع باشد.

وی گفت:طبق وظیفه قانونی خود به این رأی اعتراض می‌کنیم، ولی خیلی امیدی به تغییر مفاد رأی نداریم. ما به آن چیزی که به دنبالش بودیم، رسیدیم. ضمن آن‌که بزودی اطلاعات جدیدی از روند طی شده در این پرونده را به استحضار ملت شریف ایران خواهیم رساند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016