یکشنبه 28 آبان 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عفت مرعشی: اقتدار هاشمی در استقامت و دفاع از حقوق مردم است، نه اعمال نفوذ غیرقانونی

عفت مرعشی همسر آیت الله هاشمی رفسنجانی در دومین نامه ی خود با بیان اینکه می دانم که سیل اتهامات و حملات دوباره نثار این مادر رنج کشیده خواهد شد اما قضاوت با مردم است نوشته: آنها که می گویند هاشمی رفسنجانی نفوذ دارد، اکنون باید پاسخ دهند که این چه نفوذی است که بیش از ماه و نیم دختر و پسر ایشان دربند هستند و چون دیگر فرزندان این سرزمین یکی بیش از یک ماه است که در سلول های انفرادی به سر می برد و دیگری نیز چون دیگر زنان و دختران آزاده، در بند زنان اوین دوران محکومیت خود را سپری می کند. این چه نفوذی هست که حتی هاشمی رفسنجانی نمی تواند پسرش بیمارش را به گواهی پزشکان ناراحتی قلبی دارد را در بیمارستان نگه دارد؟ این چه نفوذی است که پسر او را از بیمارستان می دزدند و با اون شرایط و به شکل مخفیانه خارجش می کنند و او نمی تواند حتی اعتراض کند؟

به گزارش کلمه، همسر رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام و رییس جمهور اسبق کشورمان در ادامه ی نامه ی خود تصریح کرده است: البته هاشمی مقتدر است و حجم حملات نشانگر اقتدار اوست، و تاکنون نتوانسته او را از میدان بدر کند، اما اقتدار او در استقامت و نفوذ کلام و دفاع از حقوق مردم است، نه در تعلیل وظایف دستگاه های قانونی! اتفاقا آنها هستند که به دلیل اقتدار هاشمی، همه دستگاه های کشور را در خدمت اغراض سیاسی خود قرار داده اند و آنها باید پاسخگو باشند.

مادر مهدی و فائزه هاشمی دو زندانی سیاسی که این روزها در زندان اوین به سر می برند پیش از این نیز در نامه ای به خدا نوشته بود: گاهی با خود می گویم تو که بیش از ده سال زندان و شکنجه آقای هاشی را در زمان طاغوت تحمل کردی، چطور چند روز زندانی شدن فرزندانت را تاب نمی آوری؟ از من می پرسند، باز هم کوس رسوایی این و آن بر بام ها انداخته ای! هشدارم می دهند، چیزی نگو که اجانب سوء استفاده کنند. و من برآنم که به همه ی این پرسش ها پاسخ دهم. بازهم با شما همه بچه های سرزمینم سخن خواهم گفت.

متن این نامه که در اختیار کلمه قرار گرفته به شرح زیر است:

همیشه تبلیغ می کردند که هاشمی رفسنجانی چنان نفوذی دارد که نمی گذارد فرزندانش محاکمه شوند. مردم عزیز کشورم به این مادر سرد و گرم روزگار چشیده فرصت دهند که در این یادداشت به این ادعا پاسخ دهد.

اولا اگر هاشمی چنان نفوذی دارد که قانون و قضا را هم تعطیل کند، چه کسی باید پاسخگو باشد؟ دستگاه قضایی اثر پذیر که بر مدار قانون عمل نمی کند و مجری اراده سیاسیون است و نیز نهادهای نظارتی و بالاتر که نمی توانند، جلوی اعمال نفوذ را بگیرند، یا هاشمی که به ادعای آقایان چنان مقتدر است که در همه جا اراده اش را حاکم می کند؟ این مدعیان نادان، جز اثبات بی عرضگی مسوولان نتیجه ای دیگر از دعوی خود نمی گیرند. اتفاقا این هاشمی رفسنجانی است که همواره از اعمال نفوذ سیاسی و خارج از چارچوب قانون در دستگاه قضایی نالیده است.

ثانیا کسی در کشور نیست که جواب بدهد، هاشمی رفسنجانی دست کم، ۱۶ سال است که همه قوای حاکم در کشور کمر به تضعیف او بسته بند هرکس از راه می رسد، حمله ای به او می کند، اگر این همه نفوذ دارد، چرا جلوی این حملات را نمی گیرد؟ آن دم مسیحایی که می تواند دستگاه قضا و همه نهادهای کشور را مسخ هاشمی کند، کجاست که نتوانست جلوی هزاران هزار حمله را از همه تریبون های رسمی و غیر رسمی کشور بگیرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


البته هاشمی مقتدر است و حجم حملات نشانگر اقتدار اوست، و تاکنون نتوانسته او را از میدان بدر کند، اما اقتدار او در استقامت و نفوذ کلام و دفاع از حقوق مردم است، نه در تعلیل وظایف دستگاه های قانونی! اتفاقا آنها هستند که به دلیل اقتدار هاشمی، همه دستگاه های کشور را در خدمت اغراض سیاسی خود قرار داده اند و آنها باید پاسخگو باشند.

آنها که می گویند هاشمی رفسنجانی نفوذ دارد، اکنون باید پاسخ دهند که این چه نفوذی است که بیش از ماه و نیم دختر و پسر ایشان دربند هستند و چون دیگر فرزندان این سرزمین یکی بیش از یک ماه است که در سلول های انفرادی به سر می برد و دیگری نیز چون دیگر زنان و دختران آزاده، در بند زنان اوین دوران محکومیت خود را سپری می کند. مهدی باید از زندان ازاد میشد چون مطابق قانون یک ماه دوران انفرادی خود را گذرانده بود اما خلاف قوانین قضایی کشور کماکان در انفرادی است و از نفوذ پدرش نیز خبری نیست! این چه نفوذی هست که حتی هاشمی رفسنجانی نمی تواند پسرش بیمارش را به گواهی پزشکان ناراحتی قلبی دارد را در بیمارستان نگه دارد؟ این چه نفوذی است که پسر او را از بیمارستان می دزدند و با اون شرایط و به شکل مخفیانه خارجش می کنند و او نمی تواند حتی اعتراض کند؟

رابعا- فرض کنیم که مهدی از چنگ قانون فرار کرده و نمی خواسته که برگردد. مگر قانون اجازه محاکمه غیابی را نمی دهد. چرا پیش از دو سال تعلل کردند؟ پاسخ روشن است: مهدی در تبعید که محاکمه نشود، برای تداوم حمله سیاسی علیه هاشمی رفسنجانی مفید تر است تا مهدی محاکمه شده. اگر محاکمه اش عادلانه باشد، معلوم می شود که جرمی نداشته یا اگر هم محکمه او را مجرم بداند و حکمش اجرا شود، دیگر دستاویزی برای متهم کردن هاشمی باقی نمی ماند! حالا معلوم شد که اساسا مسئله قضایی نیست و چرا آنها نمی خواستند مهدی برگردد.

خامسا- حالا که فائزه زندان رفته، مهدی برگشته و خود را به دستگاه قضایی سپرده، پدرش نیز صراحتا اعلام کرده که فرزند او هم مانند همه آحاد مردم ایران است و جریان بازجویی ادامه دارد، دیگر آن بدخواهان چه چیزی دارند بگویند؟ و چرا همچنان رها نمی کنند؟ و چه پاسخی برای فریب افکار عمومی دارند.

می دانم که سیل اتهامات و حملات را نثار این مادر رنج کشیده خواهند کرد. اما اولا قضاوت با مردم است و ثانیا خواهند دید که مادر همه بچه های این سرزمین همچنان مقاوم است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016