چهارشنبه 8 آذر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اعتصاب ۲۴۰۰ کارگر کارخانه پروفيل ساوه و نورد لوله صفا

کلمه ـ ۲۴۰۰ کارگر کارخانه پروفيل ساوه و نورد لوله صفا در اعتراض به شش ماه حقوق معوقه از روز يکشنبه تا کنون در اعتصاب به سر می برند.

۱۲۰۰ کارگر کارخانه نورد لوله صفا از صبح روز يکشنبه ۵ آذر در اعتراض به عدم پرداخت دستمزدهای شان دست از کار کشيدند و در اقدامی مشابه از شب يکشنبه کارگران شيفت شب کارخانه پروفيل ساوه نيز دست به اعتصاب زدند. اين دو کارخانه در شهرستان ساوه متعلق به يک کارفرماست و ۲۴۰۰ کارگر اين کارخانه ها شش ماه است دستمزدهای خود را دريافت نکرده اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش اتحاديه آزاد کارگران ايران، حدود ساعت ۱۲ ظهر روز سه شنبه تعدادی از مسئولين فرمانداری، نيروی انتظامی و اداره کار شهرستان ساوه به ميان کارگران اعتصابی در کارخانه لوله صفا آمدند و به کارگران اظهار داشتند از آنجا که يکماه از دستمزد معوقه شما به حسابهايتان واريز شده است می بايد به اعتصاب پايان دهيد و بر سرکارهايتان باز گرديد. اما کارگران بطور متحدانه ای اعلام کردند ما نه يکماه بلکه شش ماه دستمزد معوقه داريم و تا دريافت همه دستمزدهای خود بر سرکارهايمان باز نخواهيم گشت.

همچنين کارگران با شروع صحبت مسئولين اداره کار فرياد زدند رستمی [صاحب کارخانه] سيرتان کرده و ماشينهای آنچنانی زير پايتان انداخته و… و سپس بطور يکپارچه شعار دادند جيره خوار رستمی حيا کن، حيا کن! بنا بر اين گزارش کارگران اعتصابی کارخانه نورد لوله صفا روز سه شنبه ضمن بستن درب انبارهای کارخانه برای جلوگيری از خروج کالا، با روشن کردن لاستيک در مقابل درب کارخانه دست به تجمع زدند و مانع ورود و خروج ماشينها به کارخانه شدند.

از سوی ديگر با آغاز اعتصاب توسط کارگران شيف شب کارخانه پروفيل ساوه، کارگران شيفت روز نيز بطور متحدانه ای به اين اعتصاب پيوستند و خواهان پرداخت فوری دستمزدهای معوقه خود شدند. با شروع اعتصاب توسط اين کارگران کارفرما دستمزد خرداد ماه اين کارگران را به حسابشان واريز کرد و تلاش نمود با پرداخت يکماه از شش ماه دستمزد معوقه، آنان را بر سر کارهايشان بازگرداند. اما کارگران بطور يکپارچه ای خواهان پرداخت تمامی دستمزد معوقه خود شده و به اعتصاب ادامه دادند.

بر اساس اين گزارش اعتصاب کارگران هر دو کارخانه پروفيل ساوه و نورد لوله صفا همچنان ادامه دارد و کارفرمای اين دو کارخانه در اقدامی جديد برای مقابله با اعتصاب کارگران، بعد از ظهر روز سه شنبه به کارگران پروفيل ساوه اعلام کرد کارخانه تعطيل است و از فردا کسی بر سر کارش نيايد کارگران نيز اعلام کرده اند چنانچه فردا از ورودشان به کارخانه ممانعت بعمل آيد در مقابل فرمانداری شهرستان ساوه دست به تجمع اعتراضی خواهند زد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016