جمعه 10 آذر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رایزنی مقامات وزارت خارجه ایران و روسیه درباره مذاکرات 1+5 و رژیم حقوقی دریای خزر

معاونان وزیران خارجه ایران و روسیه در خصوص مسائل مرتبط با دریای خز، روند مذاکرات هسته ای ایران با 1+5 ، موضوع برگزاری کنفرانس خاورمیانه عاری از سلاح هسته ای، امور بشر دوستانه و حقوق بشر و دیگرمسائل منطقه ای و بین المللی رایزنی کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد مهدی آخوندزاده معاون حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه و نماینده ویژه جمهوری اسلامی ایران در امور دریای خزر، جهت رایزنی با مقامات وزارت امورخارجه فدراسیون روسیه روز سه شنبه در راس هیاتی وارد مسکو شد .

آخوند زاده در این سفر به ترتیب با براتچیکف نماینده ویژه فدراسیون روسیه در امور دریای خزر، ریابکف معاون بین الملل وزیر امورخارجه ،گاتیلف معاون وزیرخارجه در اموربشر دوستانه و محیط زیست و دالگوف نماینده ویژه وزارت امورخارجه فدراسیون روسیه در امورحقوق بشر ،دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدارها ، مسائل مرتبط با دریای خز، روند مذاکرات هسته ای ایران با 1+5 ، موضوع برگزاری کنفرانس خاورمیانه عاری از سلاح هسته ای، امور بشر دوستانه و حقوق بشر و دیگرمسائل منطقه ای و بین المللی ،مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

آخوند زاده در ملاقات با مقامات روس، ضمن تاکید بر حقوق مشروع ایران در استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای اعلام کرد ، خاطر نشان کرد که جمهوری اسلامی ایران همانند گذشته برای حل و فصل مسایل هسته ای از طریق گفتگو آمادگی کامل دارد.

وی همچنین با اشاره به مفاد معاهدات 1299 ( 1921 میلادی ) و 1319 ( 1940میلادی ) بعنوان مبنای حقوق و تعهدات کشورهای ساحلی دریای خزر، بر لزوم تسریع در مذاکرات تدوین رژیم حقوقی دریای خزر تاکید کرد.

نماینده ویژه ایران در امور دریای خزر توجه به منافع همه طرفها، در نظر داشتن مصالح بلند مدت منطقه، حفاظت از محیط زیست و منابع آبزیان دریای خزر را زمینه ساز تفاهم همه جانبه و بهره مندی همه کشورهای ساحلی از مواهب خدادادی دریای خزر دانست و آمادگی ایران را برای تسریع در حل و فصل مسایل دریای خزر اعلام داشت.

ریابکف معاون وزیر خارجه روسیه نیز مذاکره را تنها راه حل و فصل مسایل هسته ای ایران خواند و عنوان کرد روسیه بعنوان عضو گروه 1+5 تمام تلاش خود را برای حل مسالمت آمیز موضوع هسته ای ایران به کار خواهد بست.

معاون وزیر خارجه روسیه همچنین خاورمیانه عاری از سلاح هسته ای را عاملی برای برقراری صلح و ثبات در منطقه خواند و ضمن تشکر از اقدامات بعمل آمده توسط ایران، خواستار تلاش همه کشورها برای برگزاری کنفرانس خاورمیانه عاری از سلاح هسته ای شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


براتچیکف نماینده ویژه فدراسیون روسیه در امور دریای خزر هم با اشاره به همسویی نظرات ایران و روسیه در خصوص دریای خزر خاطر نشان کرد که براساس توافقات ایران و شوروی که کلیه کشورهای ساحلی متعهد به آن هستند ، مسایل دریای خزر صرفا به کشورهای ساحلی آن مربوط است و دیگر طرفها حق مداخله در مسایل دریای خزر را ندارند.

وی همچنین بر لزوم ایجاد تحرک در روند مذاکرات مربوط به دریای خزر تاکید و خواستار اجرای هرچه سریعتر توافقات اجلاس سران کشورهای ساحلی خزر شد.

در این دیدار ها همچنین مسایل امنیتی دریای خزر مورد بحث قرار گرفت و طرفین با تاکید بر لزوم تسریع توسعه همکاریهای کشورهای ساحلی در این زمینه، مخالفت خود را با مداخلات خارجی در دریای خزر اعلام کردند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016