شنبه 11 آذر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ برکنار شد

در اقدامی بی سابقه، فرمانده نیروی انتظامی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ را در ارتباط با مرگ ستار بهشتی، وبلاگ‌نویس بازداشتی، برکنار کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


با دستور سردار احمدی مقدم، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ برکنار شد.

به گزارش ایلنا، در جریان رسیدگی مراجع قانونی به پرونده مرحوم ستار بهشت، به دستور سردار اسماعیل احمدی مقدم فرمانده ناجا، سعید شکریان رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی تهران بزرگ به علت قصور و ضعف در نظارت کافی بر عملکرد پرسنل تحت امر و روند رسیدگی پرونده متوفی، از سمت خود برکنار شد.

پبش از این سردار احمدی مقدم در جمع خبرنگاران از قصور پلیس فتای تهران بزرگ خبرداده و گفته بود: پلیس فتای تهران باید پاسخگوی موضوع درگذشت ستار بهشتی باشد.

به گزارش بی بی سی مرگ ستار بهشتی، کارگر وبلاگ‌نویسی که در بازداشت پلیس فتا درگذشت، انتقادهای زیادی را متوجه پلیس فتا کرده بود.

مادر ستار بهشتی پس از مرگ او گفته بود که فرزندش به قتل رسیده است.

همچنین تعدادی از زندانیان سیاسی بند ٣٥٠ زندان اوین، که ستار بهشتی یک روز را در آنجا به سر برده بود، با انتشار نامه‌ای گواهی دادند که بر بدن او آثار شکنجه را مشاهده کرده‌اند. به گفته این زندانیان آقای بهشتی پیش از انتقال از زندان اوین گفته بود: "اینها می‌خواهند مرا بکشند."

همچنین مهدی دواتگری، نماینده مجلس ایران که از سوی کمیسیون امنیت مجلس مامور بررسی پرونده درگذشت ستار بهشتی شده، اعلام کرده است که تخلف پلیس در پرونده ستار بهشتی "محرز" است و آنها آقای بهشتی را "بدون دستور قضایی" و به طور "کاملا غیرقانونی" نگهداری کرده‌اند.

"قصور و ضعف در نظارت کافی بر عملکرد پرسنل تحت امر و روند رسیدگی پرونده متوفی" دلیل برکناری آقای شکریان عنوان شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016