شنبه 11 آذر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دبیر کل زندانی جبهه مشارکت خواستار ایجاد تشکیلات فراگیر اصلاح‌طلبان شد

محسن میردامادی، دبیر کل زندانی جبهه مشارکت در پیام خود به مناسبت چهاردهمین سالگرد تأسیس این جبهه خواستار تأسیس یک تشکیلات فراگیر شد که دربرگیرنده عمده نیروهای اصلاح‌طلب باشد.

وی در این پیام که شنبه (۱۱ آذر) در سایت نوروز به چاپ رسیده تأسیس چنین تشکیلاتی را "ضرورتی اجتناب‌ناپذیر" و "مسئله اصلی جامعه" خواند و گفت، سایر موضوعات همچون انتخابات ریاست جمهوری و شرکت یا عدم شرکت در آن نسبت به این مسئله فرعی هستند.

میردامادی به تجربه دکتر مصدق و نهضت ملی، روح‌الله خمینی و انقلاب اسلامی و محمد خاتمی و اصلاحات اشاره کرد و گفت: «حتی در مواردی که به مدد کاریزمای رهبران سیاسی گام‌های نخستین اصلاحات با موفقیت برداشته می‌شود فقدان چنین تشکیلات فراگیری باعث می‌شود که تغییرات به وجود آمده نهادینه نگردد.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با اشاره به تجربیات احزابی مانند حزب عدالت و توسعه ترکیه و اخوان‌المسلمین مصر اظهار داشت، این احزاب نیز انحلال‌ها و ناملایمات را تجربه کرده‌ ولی با مطابقت خود با شرایط روز و پایداری سیری تکاملی طی کرده و "موفقیت‌های چشمگیر" به دست آورده‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016