جمعه 17 آذر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فراخوان فعالان ایرانی در نقاط مختلف جهان برای حمایت از نسرین ستوده و سایر زندانیان سیاسی

جـــرس: در پی تداوم فشارها و آزار فعالان حقوق بشری و زندانیان سیاسی در ایران، تعدادی از فعالان ایرانی در فراخوانی اعلام کرده اند که بین روزهای ٧ تا ١٢ دسامبر در حمایت از نسرین ستوده و سایر زندانیان سیاسی در نقاط مختلف جهان برنامه های بزرگداشت برگزار خواهند کرد.

به گزارش دانشجونیوز، در بخشی از این فراخوان آمده است: “هنوز راه درازی تا آزادی نسرین و دیگر زندانیان سیاسی و عقیدتی و توقف نقض گسترده و نظام‌مند کرامت انسان در ایران داریم. از آنجا که روز ١٢ دسامبر پارلمان اروپا جایزه حقوق بشر ساخاروف را به نسرین ستوده و جعفر پناهی –کارگردان ایرانی- اهدا خواهد کرد، ما جمعی از ایرانیان و فعالان سیاسی و اجتماعی، در تجمع های از پیش اعلام شده‌ی هفتم، هشتم و دوازدهم دسامبر، «مقاومت نسرین تا پیروزی» را جشن می گیریم و بدین وسیله مسئولیت مقامات قضایی و امنیتی و در راس آنها رهبر جمهوری اسلامی در حفظ جان و رعایت حقوق زندانیان را یادآور میشویم و و خواستار آزادی هر چه سریعتر نسرین ستوده و دیگر زندانیان سیاسی و پایان بخشیدن به فشار بر خانواده یشان و گروگان گیری آن ها هستیم. از همه‌ی ایرانیان و غیر ایرانیان نیز دعوت می‌کنیم که به شکل فردی و گروهی ما را در این راه یاری دهند”.

متن کامل این فراخوان به شرح زیر است:

پایان اعتصاب غذای نسرین ستوده با دستیابی او به خواسته‌های انسانی و قانونی‌اش پس از ۴٩ روز مقاومت، مایه‌ی افتخار و شادی خانواده و دوستان و همراهانش در داخل و خارج از کشور است که بسیاری شان در این چند هفته دل نگران بودند و برای بلندتر کردنِ صدای نسرین در داخل و خارج کشور تلاش کردند.

نسرین ستوده وکیل دادگستری و فعال حقوق بشر و زنان در ایران، از شهریور ١٣٨٩ برای گذراندن محکومیت ۶ ساله خود در زندان اوین به سر می برد، در این مدت از حق مرخصی برخوردار نبوده، بارها از حق ملاقات و تماس تلفنی با خانواده اش محروم شده است و اعضای خانواده اش از سوی نیروهای امنیتی و قضائی تحت فشار قرار گرفته اند.

نسرین ستوده که وکالت کودکان، زنان و زندانیان بسیاری را بر عهده داشته است، در این اعتصاب غذا خواهان لغو حکم غیر قانونی ممنوع الخروجی دختر ١٢ ساله اش مهراوه شده بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


هنوز راه درازی تا آزادی نسرین و دیگر زندانیان سیاسی و عقیدتی و توقف نقض گسترده و نظام‌مند کرامت انسان در ایران داریم. از آنجا که روز ١٢ دسامبر پارلمان اروپا جایزه حقوق بشر ساخاروف را به نسرین ستوده و جعفر پناهی –کارگردان ایرانی- اهدا خواهد کرد، ما جمعی از ایرانیان و فعالان سیاسی و اجتماعی، در تجمع های از پیش اعلام شده‌ی هفتم، هشتم و دوازدهم دسامبر، «مقاومت نسرین تا پیروزی» را جشن می گیریم و بدین وسیله مسئولیت مقامات قضایی و امنیتی و در راس آنها رهبر جمهوری اسلامی در حفظ جان و رعایت حقوق زندانیان را یادآور می شویم و و خواستار آزادی هر چه سریعتر نسرین ستوده و دیگر زندانیان سیاسی و پایان بخشیدن به فشار بر خانواده یشان و گروگان گیری آن ها هستیم. از همه‌ی ایرانیان و غیر ایرانیان نیز دعوت می‌کنیم که به شکل فردی و گروهی ما را در این راه یاری دهند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016