سه شنبه 21 آذر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پس از بازرسی از منزل، محمد ملکی به زندان اوين احضار شد

بنا بر خبر دريافتی، صبح سه شنبه ۲۱ آذر ماه، منزل دکتر محمد ملکی مورد بازرسی و تجسس ماموران دادستانی جمهوری اسلامی قرار گرفت و وی به زندان اوين احضار گرديد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ماموران اطلاعاتی که رفتار مودبانه ای داشتند، حدود ۲ ساعت به جستجوی منزل پرداخته و مقدار زيادی از نوشته ها و يادداشت های دکتر ملکی و همچنين دريافت کننده ماهواره ايشان را با خود بردند. ماموران قصد داشتند تا کامپيوتر منزل را نيز با خود ببرند که با ممانعت همسر دکتر محمد ملکی از اين کار اجتناب کردند.

همچنين ماموران به دکتر محمد ملکی حکم احضار او به بازپرسی شعبه ۶ زندان اوين را نشان داده و از او خواستند که ظرف مدت ۳ روز خود را به زندان اوين معرفی کند. دکتر محمد ملکی که منتظر نتايج آزمايشات پزشکی خود است به ماموران اعلام کرده که پس از دريافت نتايج آزمايشات روز شنبه به همراه وکلای خود به زندان اوين مراجعه خواهد کرد.

دکتر محمد ملکی که همواره انتقادات خود از جمهوری اسلامی را بطور شفاف و دلسوزانه مطرح کرده است، اخيرا نامه ای سرگشاده به رهبر جمهوری اسلامی نوشته بود و ضمن تشريح شرايط نابسامان کشور از ايشان خواسته بود تا که خاضعانه از قدرت کناره گيری کنند.

دکتر محمد ملکی که ۷۹ سال سن دارد اولين رييس دانشگاه تهران بعد از انقلاب بوده که بدليل نوشته های انتقادی خود سالهای زيادی را در زندانهای جمهوری اسلامی زير سخت ترين شکنجه ها گذرانده که آخرين بار پس از حوادث سال ۸۸ به مدت ۱۹۱ روز و درحاليکه از بيماريهای متعدد رنج می برد، زندانی گرديد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016