جمعه 8 دی 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تست موشک جدید سطح به هوای «رعد» در رزمایش ولایت ۹۱

امیر دریادار رستگاری سخنگوی رزمایش دریایی ولایت 91 در گفتگو با خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، با اشاره به تست و بکارگیری انواع تجهیزات رزم دریایی در این رزمایش، از آزمایش جدیدترین موشک سطح به هوای این نیرو به نام رعد در روزهای آینده رزمایش خبر داد و گفت: این موشک می تواند اهداف هوایی را در برد متوسط مورد هدف قرار دهد.

به گزارش فارس، سال گذشته و در خلال رزمایش دریایی ولایت 90، اولین موشک هوشمند و بومی سطح به هوای میانبرد "محراب" از شناور موشک انداز کلاس پیکان "گرز" شلیک و هدف پروازی مورد نظر را منهدم کرده بود.

محراب که به دست متخصصان جهاد خودکفایی نیروی دریایی ارتش و صنایع دفاع طراحی و تولید شده است، در صورت ایجاد اخلال و جنگ الکترونیک از سوی دشمن در هنگام شلیک می‌تواند بلافاصله منبع ارسال سینگال‌های اخلال‌گر را شناسایی و به سمت آن تغییر جهت داده و سامانه مختل کننده را هدف قرار دهد.

از دیگر ویژگی‌های این سامانه موشکی هوشمند این است که می‌تواند هم علیه اهداف هوایی و هم اهداف سطحی عمل کرده و شناورهای متخاصم را نیز مورد هدف قرار دهد.

رزمایش تخصصی ولایت 91 از امروز به مدت 6 روز در وسعت یک میلیون کیلومتر مربع از شرق تنگه هرمز تا مدار 18 درجه شمالی در حال برگزاری است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


شناورهای سطحی و زیرسطحی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی برای شرکت در رزمایش تخصصی دریایی ولایت 91 صبح امروز جمعه پس از صدور فرمان آغاز رزمایش، عازم آبهای آزاد شدند.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، انواع زیردریایی های سبک و سنگین ، ناوها و ناوچه های لجستیک و موشک انداز با دریافت فرمان آغاز رزمایش از اسکله منطقه یک نیروی دریایی ارتش جدا شده و عازم محل های استقرار در مناطق عملیاتی رزمایش شدند.

ناوشکن های ˈ البرزˈ ، ˈسبلانˈ و همچنین ناو ˈ گرزˈ نیز ازجمله رزم ناوهایی هستند که برای شرکت در رزمایش تخصصی دریایی ولایت 91 نیروی دریایی ارتش از منطقه یکم این نیرو به سمت آبهای آزاد عزیمت کردند.

رزمایش تخصصی دریایی ولایت 91 صبح روز جمعه با اعلام رمز ˈیا حسین (ع)ˈ توسط امیر دریادار ˈ حبیب الله سیاریˈ فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی از عرشه زیردریایی کیلو کلاس ˈ طارقˈ در محدوده شرق تنگه هرمز تا مدار 18 درجه شمال اقیانوس هند آغاز شد.

در این رزمایش دریادلان نیروی دریایی ارتش پس از رصد لحظه ای تحرکات نیروهای دشمن فرضی(نارنجی) توسط ناوشکن جمهوری اسلامی ایران جماران و اعلام اطلاعات جمع آوری شده به قرارگاه مرکزی رزمایش، یگان های شناور خودی(نیروهای آبی) شامل زیردریایی‌ها، شناورهای سطحی ، هواناوها را طی مانور تاکیتکی از محل استقرار به سمت منطقه ماموریت به منظور مقابله با نیروهای مهاجم فرضی حرکت دادند.

ˈصلح، دوستی و امنیتˈ برای منطقه خلیج فارس پیام این رزمایش برای کشورهای همسایه و ˈاراده جدی ملت ایران برای دفاع از منابع و منافع حیاتی خود در تمام عرصه ها به خصوص در آبهای آزادˈ پیام این رزمایش ولایت 91 برای دشمنان جمهوری اسلامی است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016