جمعه 8 دی 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عسگراولادی: باید اقلیت‌ را قانع کنیم

دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان این‌که «ما برای رسیدن به وحدت راه طولانی داریم» گفت: باید یک نقد درون گفتمانی را مدیریت واقلیت‌ را قانع کنیم و با شفافیت به سمت فهم دیدگاه‌های هم برویم.

حبیب‌الله عسگراولادی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این‌که «اصولگرایان درانتخابات آینده به دنبال همگرایی حول محور گفتمان انقلاب، برنامه مشترک و تیم کارآمد هستند» در ارزیابی خود از تشکیل ائتلاف 1+2 گفت: ائتلاف آقایان حدادعادل، ولایتی و قالیباف یک گام به جلو برای این همگرایی است.

وی افزود: فهرست 1+2 بسته نیست و اصولگرایان می‌توانند طی یک فرایند مردمسالارانه در این فهرست به سمت همگرایی پیش روند.

عسگراولادی با بیان این‌که «احتمال رسیدن به کاندیدای واحد بین اصولگرایان دور از دسترس نیست و این موضوع بستگی به همت و خرد جمعی اصولگرایان دارد» اظهار کرد: ما برای رسیدن به وحدت راه طولانی داریم، باید یک نقد درون گفتمانی را مدیریت و اقلیت‌ را قانع کنیم و با شفافیت به سمت فهم دیدگاه‌های هم برویم و ائتلاف 1+2 با پیوستن دیگر رجال سیاسی و مذهبی اصولگرا به این روند، پرقدرت‌تر خواهد شد.

وی هم چنین گفت: ما برای انتخابات آینده نیاز به یک رییس جمهور داریم که طبق قانون اساسی و قوانین و مقررات انتخابات از صندوق رای نام یک نفر بیرون خواهد آمد، در همین راستا جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت‌وگوها را با اطراف قضیه و اضلاع رقیب شروع کرده است و این گفت‌وگو‌ها در یک محیط صمیمی به پیش می‌رود، البته ما خیلی نیاز نداریم گفت‌و‌گو‌ها را رسانه‌ای کنیم، بحث‌ها باید پخته شود و راهی برای بازتولید‌ اقتدار ملی و تضمین امنیت ملی در رقابت‌های انتخاباتی آینده پیدا کنیم و جلوی دسیسه‌ها و نیرنگ‌های دشمن در مورد اثرگذاری روی رقابت‌ها را بگیریم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حبیب‌الله عسگراولادی، روز پنج‌شنبه، هفت دی هم ضمن حمایت از اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران، گفت که اعتقاد دارد میرحسین موسوی و مهدی کروبی از رهبران منتقد حاکمیت ایران را نباید به راحتی از دست داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آقای عسگراولادی که در حاشیه همایش سراسری «جبهه پیروان خط امام و رهبری» سخن می‌گفت، با انتقاد از کنار گذاشته شدن کسانی که در انقلاب اسلامی ایران سابقه دارند از هاشمی رفسنجانی به عنوان یک «مجتهد سیاسی» یاد کرد و گفت: «امروز نحوه برخورد با هاشمی برخورد قابل قبولی نیست.»

این در حالی است که حمید رسایی، نماینده اصول‌گرای مجلس شورای اسلامی و از چهره‌های مدافع دولت، در نطق‌های اخیر خود در صحن علنی مجلس با هجوم به هاشمی رفسنجانی، او را به قدرت‌طلبی، نقش داشتن در رویدادهای پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ و همراهی با «دشمنان» متهم کرد.

این اظهارات آقای رسایی واکنش‌های گسترده‌ای را به دنبال داشت و به نظر می‌رسد سخنان آقای عسگراولادی نیز اشاره‌ای به آن داشته باشد که خواستار نگه داشتن «حرمت» هاشمی رفسنجانی می‌شود و می‌گوید که او آن‌چه از دستش برمی‌آمده برای انقلاب اسلامی انجام داده است.

حبیب‌الله عسگراولادی افزوده: «هاشمی در موضوعات مختلف صاحب نظر است و قبول ندارم که در انتخابات بخواهیم یک خط تخریب برای او باز کنیم.»

او در ادامه این سخنان به تکرار مواضع پیشین خود درباره میرحسین موسوی و مهدی کروبی پرداخت و تاکید کرد که آنها را «اهل فتنه» نمی‌داند.

آقای عسگراولادی گفت: «عسگراولادی هم با میرحسین موسوی و هم با مهدی کروبی کار کرده است؛ من یک سال وزیر دولت موسوی بوده‌ام و چند سال در کمیته امداد با کروبی کار کرده‌ام. از این‌رو بر این باورم که نمی‌توان آنها را اهل فتنه دانست و نباید به راحتی آن دو را از دست داد. البته فتنه‌گران دور این دو نفر جمع شده‌اند.»

حبیب‌الله عسگراولادی از معدود چهره‌های اصول‌گرا و نزدیک به مقامات بلندپایه حکومت ایران محسوب می‌شود که به نوعی موضع نرم‌تری نسبت به آقای موسوی و آقای کروبی در پیش گرفته است.

میرحسین موسوی و مهدی کروبی از زمستان سال ۱۳۸۹ در حصر خانگی هستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016