چهارشنبه 13 دی 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

انتقال يک نوزاد بهايی ديگر از زندان سمنان به بيمارستان

خبرگزاری هرانا – رسام تبيانيان نوزاد ۱۲ ماهه بهايی که به همراه مادر خود زهره نيک آئين در زندان سمنان بسر می‌برد، در پی عفونت شديد گوش و بالا رفتن تب به بيمارستان اميرالمومنين منتقل و بستری شد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران، روز دوشنبه ۱۱ دی ماه رسام تبيانيان توزاد ۱۲ ماهه بهايی در پی عفونت گوش و تب شديد به بيمارستان اميرالمومنين سمنان منتقل و در آنجا بستری گرديد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مادر اين کودک شيرخوار زهره نيک آئين (تبيانيان) پيش‌تر بار‌ها تقاضای مرخصی خود را جهت مداوای رسام به مسئولين زندان ارائه داده و با مخالفت ايشان جهت اين مهم رو برو گشته بود.

مسئولين تا اين لحظه از اعزام زهره نيک آئين به مرخصی جهت حضور در بيمارستان سرباززده و تنها دوبار وی را بصورت موقت و تحت الحفظ به بيمارستان انتقال نموده‌اند.

خانم زهره نيک آئين (تبيانيان) به اتهام "تبليغ عليه نظام، عضويت در ضيافت نوزده روزه، گروه علوم و فنون، طرح روحی و راه اندازی کلاس درس اخلاق برای کودکان بهايی" به ۲۳ ماه زندان محکوم شده است که در حال حاضر به همراه پسرش رسام تبيانيان که حدود ۱۲ ماه دارد مشغول گذراندن دوران محکوميت خود می‌باشد.

طبق خبری که خبرگزاری هرانا پيش‌تر منتشر کرد، روز چهارشنبه ۶ دی ماه نيز يک نوزاد ۶ ماهه بهايی در زندان سمنان، بنام بارمان احسانی، بر اثر ابتلا به عفونت شديد ريه، به بيمارستان فاطميه سنگسر منتقل و بستری شده بود.

بارمان احسانی به همراه مادر خود ترانه ترابی (احسانی) شهروند بهايی ساکن سمنان که به اتهام تبليغ عليه نظام و عضويت در تشکيلات بهايی به ۳۰ ماه حبس تعزيری محکوم گرديده در زندان بسر می‌برد.

گفتنی است، در بند نسوان زندان سمنان حدود ۷۰ زندانی زن در شرايط بسيار نامطلوب و غير بهداشتی در محيطی به مساحت ۵۰ متر مربع زندگی می‌کنند و حتی تخت خواب به تعداد کافی وجود ندارد. همچنين با شروع فصل زمستان هوای بند بسيار سرد است و اين شرايط برای کودکان شيرخوار بسيار خطرناک می‌باشد؛ با اين وجود هم اکنون ۷ بچهء زير ۲ سال به همراه مادرانشان در اين مکان زندگی می‌کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016