پنجشنبه 14 دی 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حسين شريعتمداری: خواص با سکوت خود فتنه را همراهی کردند

يزد - خبرگزاری مهر: مدير مسئول روزنامه کيهان با بيان اينکه فتنه ۸۸ نظير جنگ احزاب بود، اظهار داشت: در جنگ احزاب، همه حزب‌ها گرچه با هم مشکل داشتند اما متحد شده بودند که ابتدا اسلام را از بين ببرند سپس به مشکلات خود بپردازند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسين شريعتمنداری شامگاه چهارشنبه در همايش "چشمان باز" که از سوی موسسه فرهنگی اجتماعی ۹ دی يزد برگزار شد، اظهار داشت: در همه اين سالها درگيری ما با نظام سلطه به خاطر دفاع از هويتمان بود اما در دوره اصلاحات اين هويت رنگ باخت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با بيان اينکه درگيری ما با نظام سلطه تا زمانی که به دنبال اسلام ناب محمدی (ص) هستيم، ادامه دارد، افزود: نظام اسلامی و اسلام ناب محمدی، اسلام منهای ظلم ستيزی را قبول ندارد چنانچه امام راحل نيز از اسلام منهای ظلم ستيزی به عنوان "اسلام آمريکايی" تعبير کردند.

شريعتمداری عنوان کرد: با همه اين اوصاف، در زمان اصلاحات قرائت های بسياری از اسلام صورت گرفت که خمس و زکات و ... داشت اما ظلم ستيزی از آن حذف شده بود.

وی تاکيد کرد: اسلام ناب، ظلم ستيز است و درگيری اش با نظام سلطه بر سر همين است و اين درگيری ماهيت ماست.

شريعتمداری تصريح کرد: ما همواره در جنگ هستيم و فقط ميدان‌های جنگ عوض می‌شود، يک روز جنگ نفت‌کش هاست، يک روز مسئله هسته ای و غيره.

وی در بخش ديگری از سخنان خود با بيان اينکه فتنه ۸۸ نظير جنگ احزاب بود، اظهار داشت: در جنگ احزاب، همه حزب‌ها گرچه با هم مشکل داشتند اما متحد شده بودند که ابتدا اسلام را از بين ببرند سپس به مشکلات خود بپردازند.

شريعتمداری عنوان کرد: تعداد خواص آلوده در زمان حال نسبت به جمعيت، کمتر از صدر اسلام است و مسئله اصلی اين است که در صدر اسلام، نگاه‌ها به خواص بود و اگر خواصی می‌ لغزيد، خيلی‌های ديگر نيز می‌لغزيدند اما اکنون نگاه به ولی‌فقيه است و با وجود خواص آلوده، مردم با نگاه به رهبری در مسير رهبری حرکت کردند و سيلی به راه انداختند که برای فتنه‌گران بنيان‌ برانداز بود.

اين روزنامه‌نگار اصولگرا تصريح کرد: دشمن به طور قطع دست از دشمنی نمی‌کشد، هرگاه ديديد گروه‌ها، احزاب، جريانات و يا افرادی که به ظاهر با يکديگر متحد هستند، دور هم جمع شدند و ائتلاف کردند، به تابلوی ائتلاف آنها نگاه نکنيد بلکه از ائتلاف آنها مخرج مشترک بگيريد.

شريعتمداری خاطرنشان کرد: کسی فکر می‌ کرد که منافقان و بهائيان و سعودی‌ها به کمک اصلاح‌طلبان بيايند و کمک‌های مالی و سياسی کنند؟ اما اين کمک‌ها به آنها شد و آنها نيز به واسطه همين کمک‌ها حتم داشتند که پيروزند اما نشدند و در اين بين خواص نيز سکوت کردند و با اين سکوت با آنها همراهی و همکاری کردند.

وی در بخش ديگری از سخنان خود از سران فتنه به عنوان مهره‌های سوخته دشمن ياد کرد و گفت: چون سران فتنه نتوانستند ماموريت خود را به خوبی انجام دهند، ديگر حمايتی از آنها از سوی دشمن نمی‌شود و آنها در واقع مهره های سوخته هستند.

اين همايش با حضور اقشار مختلف مردم از جمله دانشجويان و بسيجيان در فرهنگسرای شهرداری يزد برگزار شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016