پنجشنبه 14 دی 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اعلام رسمی اتهام پنج مرد متجاوز به "دختر هند"

مقام های پلیس هند، با حضور در دادگاه رسما پنج مرد مظنون به تجاوز به دختر دانشجوی بیست و سه ساله هندی و قتل وی را به عنوان متهم معرفی کردند.

دادگاهی در منطقه «ساکت» جنوب دهلی، روز پنجشنبه، برای رسیدگی به این پرونده جنجالی، بدون حضور پنج متهم و وکلای مدافع ایشان برگزار شد.

متهمان که میان ۱۹ تا ۳۵ سال سن دارند، در صورت اثبات اتهام، به اعدام محکوم خواهند شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رسیدگی به اتهامات ششمین مظنون این پرونده که از قرار معلوم ۱۷ ساله است احتمالا در دادگاهی ویژه برگزار خواهد شد.

تعداد زیادی از معترضان به سهل انگاری پلیس در برخورد با مرتکبان خشونت و تجاوز علیه زنان، در نزدیکی دادگاه تجمع کردند. یکی از معترضان می‌گوید: « حرف ما فقط این است که چرا حوادثی این چنین رخ می‌دهد؟ نقش پلیس باید جلوگیری از وقوع حوادثی این چنین باشد نه اینکه بعد از واقعه برگه‌های شکایت و اتهام را پر کند.»

۲۵۰۰ وکیل منطقه ساکت ، دفاع از متهمان این پرونده را رد کرده‌اند. جمعی از این وکلا با برگزاری تجمع در برابر دادگاه از انفعال دولت در برخورد با متجاوزان به زنان انتقاد کردند.

تراژدی تجاوز گروهی و مرگ دختر دانشجوی بیست و سه ساله هندی، باعث انزجار افکار عمومی از ارتکاب مکرر چنین جرایمی علیه زنان و انتقاد گسترده آنها به سهل انگاری دولت و نیروهای انتظامی در مواجهه با بزهکاری‌هایی از این دست شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016