دوشنبه 18 دی 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بيانيه فرزندان کروبی و موسوی: نقض حقوق انسانی والدين مان را متوقف کنيد

"ما مصرانه خواهان آن هستيم که فرصتی فراهم گردد تا اين عزيزان از ظلم رفته بر آنها و حجم انبوه اتهام ها، دستگيری بی مورد و خشونت رفته برخود، خانواده و تمام دوستدارانشان به پيشگاه مردم شريف و دلير ايران شکايت کنند."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


کلمه ـ فرزندان کروبی، موسوی و رهنورد در بيانيه ای خطاب به ملت ايران با بيان مظالمی که بر والدينشان می رود از حاکميت خواسته اند تا به والدين آنها فرصتی داده شود تا بتوانند از ظلم رفته بر آنها و حجم انبوه اتهام ها، دستگيری بی مورد و خشونت رفته برخود، خانواده و تمام دوستدارانشان به پيشگاه مردم شريف و دلير ايران شکايت کنند.

در بيانيه ای که به امضای فرزندان کروبی، موسوی و رهنورد رسيده با تاکيد بر ضرورت توقف نقض حقوق قانونی و انسانی والدين خود همچنين نسبت به سلامت آنها ابراز نگرانی و تاکيد شده که آنان بايد تحت نظارت و مراقبت تيم پزشکی معتمد خانواده قرار گيرند.

فرزندان کروبی، موسوی و رهنورد با اشاره به حصر غيرقانونی و غيرشرعی والدين خود تصريح کرده اند: اصرار بر نقض آشکار حقوق اوليه انسانی و قوانين و مقرارت جاری کشوری در مورد نخست وزير هشت سال دفاع مقدس، رييس دو دوره مجلس شورای اسلامی و هنرمندی قرآن پژوه و فعال حقوق زنان، که تنها گناه آنها دفاع از حق تعيين سرنوشت مردم و مطالبه اجرای عادلانه قانون اساسی و حقوق اوليه انسانی ايرانيان می باشد، نمی تواند بدون تاييد يا اطلاع مقامات عالی کشور باشد. اما بعد از گذشت نزديک به دو سال از زندان خانگی، هنوز هيچ مقام رسمی شجاعت پذيرش مسوليت رسمی برای تعيين وضعيت قضايی عزيزان ما که مورد مهر بخش عظيمی از مردم ايران هستند، نيافته است. پر واضح است که فقدان شجاعت لازم در پذيرش مسئوليت بازداشت و حبس غير قانونی رافع مسئوليت مقامات ارشد نظام نيست.

به گزارش کلمه متن اين بيانيه به شرح زير است:

متن اين بيانيه به شرح زير است:

بسم الله الرحمن الرحيم

مردم شريف و سرافراز ايران

پس از گذشت ۴۳ ماه از انتخابات مهندسی شده دوره دهم و در آستانه انتخابات يازدهم رياست جمهوری مقامات رسمی کشور بدون توجه به وضعيت اسفبار داخلی و بين المللی ناشی از سياست های غلط چند سال گذشته و نيز برای سرپوش گذاشتن بر فساد حاکم، هنوز از فتنه می گويند و در اين مسير با بهره گيری از بی هويت های آلوده و فاسد در تريبون های مختلف بويژه صدا و سيمای انحصاری، مطبوعات و سايت های رسمی و غير رسمی که از بيت المال ارتزاق می کنند همچنان به تهديد و ايراد تهمت های ناروا نسبت به آقايان کروبی و موسوی و مردم معترض و همراهان آنان ادامه می دهند. حکومت مدعی عدالت و شريعت بعد از چند سال هتاکی و فحاشی و ايراد افترا به اين عزيزان برای يک بار هم اجازه دفاع به آنان را در رسانه ملی نداده است. عزيزان ما با روحيه قوی، استوار و پايدار بر مواضع اصولی و به حق خود ايستاده اند و تنها راه خروج نظام از وضعيت اسفبار فعلی را در تمکين حاکميت به اراده ملت و برسميت شناختن حق تعيين سرنوشت شان می دانند.

۲۳ ماه است که آقای موسوی و خانم رهنورد در منزل خود و آقای کروبی در مکانی که مقامات امنيتی برای آنها تعيين کرده اند، بدون طی کردن مراحل قانونی و بی دليل زندانی می باشند. در اين ايام آنها از حقوق زندانيان عادی، بويژه حق ارتباط و ملاقات منظم و مستمر و قاعده مند با اعضای خانواده خود و دسترسی آزاد به وسايل ارتباطی و خبری و … محروم بوده اند. در مواردی برای مدت طولانی ملاقات حضوری يا حتی تلفنی با اعضای خانواده کاملا قطع گرديده است و دو خانواده در بی اطلاعی مطلق نسبت به مکان وچگونگی زندگی و حتی حيات و سلامت آنان قرار گرفته اند. زمان، مکان و نحوه تماس ها يا ملاقات ها و اينکه کدام يک از اعضای خانواده حق ملاقات دارد و يا از اين حق محروم می باشد، صرفا در يد اراده مطلق زندانبانان می باشد. علاوه بر غيرقانونی، غيرانسانی و بی دليل بودن اين زندان، شکل آن نيز چنان نامعمول است که هرگونه ارتباط آنها را با فضای بيرون به طور مطلق قطع نموده است .در عين حال خانواده ها از حق دريافت اطلاع صحيح و کامل محروم و از هرگونه اطلاع رسانی عمومی درباره وضعيت آنان به شدت منع گرديده و حتی برخی از اعضای خانواده به جهت اطلاع رسانی مورد تهديد و تنبيه و فشار ناموجه و غير قانونی قرار گرفته اند.

اصرار بر نقض آشکار حقوق اوليه انسانی و قوانين و مقرارت جاری کشوری در مورد نخست وزير هشت سال دفاع مقدس، رييس دو دوره مجلس شورای اسلامی و هنرمندی قرآن پژوه و فعال حقوق زنان، که تنها گناه آنها دفاع از حق تعيين سرنوشت مردم و مطالبه اجرای عادلانه قانون اساسی و حقوق اوليه انسانی ايرانيان می باشد، نمی تواند بدون تاييد يا اطلاع مقامات عالی کشور باشد. اما بعد از گذشت نزديک به دو سال از زندان خانگی، هنوز هيچ مقام رسمی شجاعت پذيرش مسوليت رسمی برای تعيين وضعيت قضايی عزيزان ما که مورد مهر بخش عظيمی از مردم ايران هستند، نيافته است. پر واضح است که فقدان شجاعت لازم در پذيرش مسئوليت بازداشت و حبس غير قانونی رافع مسئوليت مقامات ارشد نظام نيست.

ما اعضای خانواده آقای کروبی، آقای موسوی و خانم رهنورد قاطعانه اعلام می کنيم که مقامات عالی حکومت بايد در اسرع وقت نقض حقوق قانونی و انسانی آنها را متوقف کنند. ما مصرانه خواهان آن هستيم که فرصتی فراهم گردد تا اين عزيزان از ظلم رفته بر آنها و حجم انبوه اتهام ها، دستگيری بی مورد و خشونت رفته برخود، خانواده و تمام دوستدارانشان به پيشگاه مردم شريف و دلير ايران شکايت کنند. آنها هميشه خواهان اين بوده اند که در رسانه های ملی بدون حضور ارعاب گر نيروهای نظامی و مداخله گر، شرحی از اتفاقات پيش آمده و واقعيات لازم را بازگو کنند که اين حق از آنان دريغ شده است. ما نيز چون آنها خواهان آنيم که اين فرصت برايشان فراهم گردد . مداوا و مراقبت پزشکی از آنها بايد مستمرا تحت نظارت تيم پزشکی معتمد خانواده صورت گيرد. ملاقات با افراد خانواده بايد با همه آنها به صورت منظم و در محيط آرام و بدور از رفتارهای گزينشی صورت گيرد. مقامات عالی کشوربايد تکليف پرونده عزيزان ما را در اسرع وقت مشخص کنند و بعد از نزديک به دوسال زندان غير قانونی انها را فورا و بدون طرح هر گونه بهانه واهی ازاد کنند.

فرزندان کروبی، موسوی و رهنورد
۱۶ديماه ۱۳۹۱


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016