چهارشنبه 20 دی 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

خدای خامنه ای به مرخصی رفته است، مجتبی واحدی

مجتبی واحدی
حقیقت آنست که سکوت اغلب روحانیون در برابر جنایت ها، دروغگویی ها ودین فروشی های خامنه ای او را به این نتیجه رسانده است که «درصد بی دینی و خدا گریزی» در میان روحانیون از سایر اقشار جامعه بیشتر است

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ویژه خبرنامه گویا

ابتدا بگویم که خدای قهار را منزه تر از آن می دانم که گفتار ورفتار موجودی در مانده همچون «خامنه ای » را به او نسبت دهم اما ظاهراً علاوه بر آن خدا، خدای دیگری هم در اطراف بیت ولی فقیه اطراق کرده که وظیفه او مشروعیت بخشیدن به مفاسد و جنایات رهبر است. می دانم عده ای بر من خرده خواهند گرفت که چرا تا این حد بر درشتی کلام خود نسبت به رهبر غارتگر جمهوری اسلامی افزوده ام اما اگر کسی ذره ای به فکر منافع ایران و مصالح اسلام باشد باید مرا به خاطر تبرئه ذات اقدس الهی از «بدنامی آفرینی» های خامنه ای، تحسین نماید. او که از سه سال پیش به خیال خام خویش پایان جنبش سبز را اعلام کرده ، هنوز نمی تواند کینه خود از پیشاهنگان جنبش سبز را مخفی نماید. البته او حق دارد، زیرا میزان مشروعیت زدایی از حکومت ولی فقیه پس از جنبش اعتراضی سال ۸۸، دهها برابر بیشتر از زوال مشروعیت او در بیست سال قبل از آن بوده است. خامنه ای امروز در دیدار با گروهی که « مردم قم » نامیده شده اند اظهار داشته: «برخی در سال ۸۸ برای مردم و کشور مزاحمت و ضرر به وجود آوردند و برای خودشان نیز در زمین و در ملأ اعلی، اسباب سرشکستگی و بدبختی فراهم کردند».

حقیقت آنست که سکوت اغلب روحانیون در برابر جنایت ها، دروغگویی ها ودین فروشی های خامنه ای او را به این نتیجه رسانده است که «درصد بی دینی و خدا گریزی» در میان روحانیون از سایر اقشار جامعه بیشتر است. او بر همین اساس، تصور می کند شهروندانی که بیش از هموطنان، از هم نشینی با روحانیون بر خوردارند از سایر ایرانیان نسبت به احکام دینی بی گانه ترند و لذا حضور عده ای از شهروندان قمی را برای طرح ادعایی فرعون گونه، غنیمت شمرده است. اینکه یکی از گناهکارترین بندگاه خدا در جایگاه الوهیت بنشیند و از عالم غیب و سرنوشت اخروی دیگران خبر دهد تنها به همین مفهوم است که او مخاطبان را نیز مانند خود و «فله روحانیون حامی خویش»‌ می پندارد که خدا را تنها برای فریفتن مردم و سواری گرفتن از آنها می خواهند. لذا با کمال وقاحت، خدای قلابی خود را به مرخصی فرستاده و از جانب او ساکنان بهشت و جهنم را تعیین می کند.

گروهی از آخوندها که در دین فروشی آنها تردیدی وجود ندارد زمانی که به دنبال سرنگونی شاه بودند رفتار او و حامیانش را شرک آلود می دانستند ـ که البته در مواردی هم واقعا، اینچنین بود ـ اما امروز برای بردن سهم بیشتری از رانت حکومتی خامنه ای، در برابر شرک گویی علنی او سکوت می کنند. همین رفتار اغلب روحانیون و سکوت شرم آور گروهی از اصلاح طلبان در برابر «فریاد انا ربکم الاعلا»ی خامنه ای، او را در «فرعون صفتی» وقیح تر کرده است . با صراحت می گویم سرعت پیشرفت خامنه ای در «خود خدا پنداری» باید برای متدینان واقعی، هشدار دهنده باشد. او روز چهارد هم خرداد ۱۳۸۹ در آرامگاه آیت اله خمینی به بد گویی از پیشتازان جنبش سبز پرداخت وآنان را با طلحه و زبیر مقایسه کرد اما نهایتاً بدون انکه به خود اجازه دهد در مورد وضعبت اخروی این دو یار پیامبر قضاوت کند، اظهار داشت : «برادران اهل سنت از طرف طلحه و زبیر اعتذار می کنند و می گویند اجتهادشان به اینجا منتهی شد، خیلی خوب. ما راجع به اینکه آنها در برابر خدای متعال چه وضعی دارند الان در آن مقام نیستیم ….» .اما همان « فرعونک » اکنون به جایی رسیده که خدای خویش را از مقام « مالک یوم الدین » بودن به کناری نهاده و از طرف او در خصوص شرایط منتقدان خویش در پیشگاه الهی اظهار نظر قاطع می نماید.

البته مخفی نمی کنم که این خصلت خامنه ای امید من به سرنگونی او را بیشتر ساخته است. زیرا خداوند حوزه الوهیت را برای خویش حفظ کرده و حتی « خود خدا پنداری » انسان هایی همچون فرعون که به مراتب قوی تر و با کفایت تر از خامنه ای بوده اند را نیز تحمل نکرده و آنان را با رسوایی سرنگون ساخته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016