دوشنبه 2 بهمن 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رئيس سازمان فناوری اطلاعات: کشف يک شبکه جاسوسی آنلاين در خاورميانه

• معتقديم که هدف اصلی اين عمليات جاسوسی دسترسی به اطلاعات طبقه‌بندی شده‌ای که می‌تواند برای اهداف ژئوپولتيک مورد استفاده قرار بگيرد، است

ايلنا ـ رئيس سازمان فناوری اطلاعات از کشف يک شبکه جاسوسی تحت عنوان «اکتبر سرخ» خبر داد.
علی حکيم جوادی رئيس سازمان فناوری اطلاعات در گفت و گو با خبرنگار ايلنا ضمن تاييد اين مطلب گفت: اين شبکه ويروسی را با همين نام در کشور روسيه منتشر کرده بودند که باعث خرابی در بسياری از دستگاه‌ها شده بود ولی خوشبختانه ما توانستيم با اين ويروس مقابله کرده و از بروز صدمات به دستگاه‌ها و سازمان‌ها از سوی اين ويروس جلوگيری کنيم.
وی افزود: اين شبکه جاسوسی از پنج سال قبل فعاليت خود را آغاز کرده و موفق به نفوذ به شبکه‌های کامپيوتری در مراکز ديپلماتيک، دولتی، هسته‌ای، صنعتی و سازمان‌های تحقيقات علمی شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حکيم جوادی افزود: معتقديم که هدف اصلی اين عمليات جاسوسی دسترسی به اطلاعات طبقه‌بندی شده‌ای که می‌تواند برای اهداف ژئوپولتيک مورد استفاده قرار بگيرد، است.

اتصال ۷۰ نقطه به شبکه ملی گمرک

رئيس سازمان فناوری اطلاعات در ادامه سخنان خود با اشاره به برنامه‌های پيش رو اين حوزه گفت: پنج شنبه اين هفته مصادف با پنج بهمن‌ماه جاری شبکه يکپارچه گمرک افتتاح خواهد شد.
وی اضافه کرد: با اين شبکه ۷۰ نقطه گمرکی به صورت يکپارچه آنلاين به يکديگر متصل خواهند شد.
براين اساس ايجاد پنجره واحد بخش گمرک کشور و پياده سازی گمرک الکترونيک با همکاری سازمان فناوری اطلاعات ايران و سازمان‌های گمرک و استاندارد و تحقيقات صنعتی ايران در دستور کار قرار گرفته تا با اجرای اين شبکه ملی، زمان فرآيند ترخيص محصولات از گمرک کشور با تکيه بر فناوری‌های اطلاعاتی کاهش يابد.
حکيم جوادی ادامه داد: ما در پايان بهمن ماه نيز افتتاح ديتا سنتر خوزستان را خواهيم داشت، صد در صد طراحی اين ديتا سنتر داخلی است و تنها سرور آن وارداتی است.
وی خاطر نشان کرد: با کمک اين سرور بسياری از دستگاه‌های داخلی می توانند به شبکه ملی اطلاعات متصل شده و خدمات خود را الکترونيکی ارايه کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016