جمعه 6 بهمن 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کره شمالی اعلام کرد که هدف آزمایش جدید اتمی‌اش آمریکاست

رادیو فرانسه - دولت کره شمالی، امروز اعلام کرد که به زودی آزمایش‌های اتمی و موشکی‌اش را علیه ایالات متحد آمریکا که از آن به عنوان «دشمن قسم خورده» یاد کرد از سر می گیرد.

پیشتر، دولت پیونگ یونگ اعلام کرده بود که در واکنش به قطعنامۀ شورای امنیت سازمان ملل علیه آخرین آزمایش موشکی‌اش زرادخانۀ اتمی خود را تقویت خواهد کرد.

در بیانیه‌ای که کمیسیون ملی دفاع دولت کره شمالی امروز منتشر نمود صریحاً آمده است که هدف آزمایش های موشکی و اتمی کره شمالی ایالات متحد آمریکاست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گفتۀ دولت سئول و شماری از ناظران، دولت کره شمالی که طی دو نوبت در سال های 2006 و 2009 به دلیل آزمایش‌های اتمی‌اش از سوی شورای امنیت سازمان ملل هدف تحریم قرار گرفت، اکنون به لحاظ فنی آمادۀ انجام سومین آزمایش اتمی خود است. کارشناسان کره شمالی معتقدند که این آزمایش می تواند از فوریه آینده به اجرا گذاشته شود.

در این حال، دولت های آمریکا و کره جنوبی ابراز امیدواری کردند که دولت پیونگ یونگ به آزمایش جدید اتمی اش مبادرت نکند.

جامعۀ بین المللی نگران است که کره شمالی در آزمایش جدید اتمی‌اش از اورانیوم غنی شده با غلظت بالا استفاده کند و به این ترتیب ذخیرۀ پلوتونیم خود را که می تواند به وسیلۀ آن دوازده کلاهک اتمی بسازد حفظ کند.

با این حال، کارشناسان معتقدند که موشک‌های دوربرد کره شمالی قادر نیستند خاک آمریکا را تهدید کنند و دولت پیونگ یونگ هنوز از تکنولوژی نصب کلاهک اتمی به روی موشک‌های دور بُرد برخوردار نیست.

در این حال، دولت چین که نگران از وقوع تنش و ناامنی در منطقه است، دو دولت آمریکا و کره شمالی را به خویشتن‌داری فراخواند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016