یکشنبه 22 بهمن 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نظرسنجی گالوپ: اکثر ایرانیان آمریکا را بابت فشار اقتصادی تحریم‌ها مقصر می‌دانند

بی بی سی: بنا به گزارش تازه موسسه نظرسنجی گالوپ اکثریت ایرانیان معتقدند که تحریم‌های نفتی و مالی وسیع اعمال‌ شده از طرف ایالات متحده و اتحادیه اروپا، به همراه تحریم‌های محدودتر شورای امنیت سازمان ملل تاثیر قابل ملاحظه‌ای بر زندگی ایرانیان گذاشته است.

از این میان ٥٦ درصد گفته‌اند که این تحریم‌ها بر زندگی همه ایرانیان اثر زیادی گذاشته و ٤٨درصد گفته‌اند که زندگی خودشان تحت تاثیر قرار گرفته است.

تنها ١٤درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی اعلام کرده‌اند که زندگی خودشان مطلقا تحت تاثیر تحریم‌ها قرار نگرفته است.

این نظرسنجی در دی ماه سال جاری، به صورت تلفنی و با جامعه نمونه‌ای هزار نفری، از میان ایرانیان بالای ١٥ سال، انجام گرفته است.

ایالات متحده و اتحادیه اروپا به دلیل مناقشه بر سر برنامه هسته‌ای ایران تحریم‌های وسیع یک‌جانبه‌ای علیه نظام بانکی و صنعت نفت و گاز ایران وضع کرده‌اند. آنان ایران را متهم می‌کنند که مخفیانه قصد ساخت تسلیحات هسته‌ای دارد، اتهامی که ایران به شدت آن را رد می‌کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


برنامه هسته‌ای ادامه یابد؟

گزارش تازه گالوپ می‌گوید که ٦٣درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی گفته‌اند به رغم ابعاد تحریم‌های وضع‌شده علیه ایران، خواهان ادامه برنامه هسته‌ای ایران هستند.

تنها ١٧درصد از پاسخ‌دهندگان گفته‌اند که ایران باید برنامه هسته‌ای خود را متوقف کند.

از میان ایرانیان شرکت‌کننده در نظرسنجی گالوپ نزدیک به نیمی از آنان، یعنی ٤٧ درصد، ایالات متحده آمریکا را بابت تحریم‌های اعمال‌شده علیه ایران مسئول دانسته‌اند. ١٠درصد نیز گفته‌اند مسئولیت این تحریم‌ها متوجه حکومت ایران است.

علاوه بر این اسرائیل (٩درصد)، "کشورهای اروپای غربی" (٧درصد) و سازمان ملل متحد (٧درصد) از گزینه‌های دیگری هستند که شرکت‌کنندگان در نظرسنجی مسئول تحریم‌ها قلمداد کرده‌اند.

تحریم‌های اعمال‌‎شده علیه ایران مبادلات تجاری و نقل و انتقالات مالی را برای ایران به قدری دشوار کرده است که ایران اقدام به تشکیل کلیک "کمیته مبادله کالا با نفت" کرده است.

آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران، در اظهار نظری این تحریم‌ها را کلیک "وحشیانه" خوانده است.

مقامات ایرانی بر سر شدت تاثیر تحریم‌ها بر اقتصاد ایران اتفاق نظر ندارند. قدرت‌های غربی می‌خواهند با اعمال این تحریم‌ها ایران را از ادامه برنامه هسته‌ایش منصرف کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016