دوشنبه 23 بهمن 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تداوم فشار بر فعالین دانشجویی و بی خبری از اتهامات بازداشت شدگان کرد مریوانی

کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران ـ دو تن از فعالین دانشجویی کُرد دانشگاه پیام نور مریوان به نامهای دانا لنج‌آوایی دانشجوی ترم شش مهندی کشاورزی و ژیار سلامتیان دانشجوی ترم آخر رشته حقوق از ثبت نام در دانشگاه این شهر محروم و به شهر سنندج تبعید شده اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


یک منبع محلی به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت در ادامه موج جدید محدودیت ها برای فعالین مدنی و دانشجویی کُرد در مریوان، پنج شنبه ۱۹ بهمن ماه، کمیسون فرهنگی حراست کل دانشگاه پیام نور استان کُردستان طی تماس تلفنی به دو تن از فعالین دانشجویی کُرد دانشگاه پیام نور مریوان به نامهای دانا لنج‌آوایی دانشجوی ترم شش مهندی کشاورزی و ژیار سلامتیان دانشجوی ترم آخر رشته حقوق به آنها اعلام کردند کردند که برای ادامه تحصیل در این ترم باید به دانشگاه پیام نور شهر سنندج مراجعه کرده و در آنجا حق ادامه تحصیل دارند. به آنها گفته شد که به دلیل فعالیتهای دانشجویی، این دو دانشجو از تحصیل در دانشگاه پیام نور مریوان محروم شده و به دانشگاه پیام نور سنندج تبعید شده‌اند.»

به گفته‌ این فعال حقوق بشر این دو فعال دانشجویی پیشتر نیز در روز جمعه ۲۳ دی ماه ۱۳۹۰، در آستانه سالروز مرگ ابراهیم لطف‌الهی، دانشجوی کُرد در بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج، به ستاد خبری اداره‌ اطلاعات شهر سنندج احضار شده و بعد از چندین ساعت بازجویی آزاد شده بودند.ابراهیم لطف‌اللهی دانشجوی دانشگاه پیام نور در شهر سنندج بود که در بازداشتگاه نیروی انتظامی در ۲۵ دی ماه ۱۳۸۶ درگذشت. او دانشجوی سال چهارم رشته حقوق دانشگاه پیام نور سنندج بود، که پس از دستگیری در جلوی دانشگاه به بازداشتگاه ستاد خبری اداره اطلاعات شهر سنندج انتقال داده شده بود. ۱۰ روز بعد از بازداشت این دانشجوی کُرد ستاد خبری اداره اطلاعات با خانواده‌ او تماس گرفته و از خودکشی او در بازداشتگاه خبردادند.

همچنین این فعال حقوق بشر در خصوص وضعیت دانشجویان بازداشتی کُرد مریوانی به کمپین بین المللی گفت که سوران دانشور فعال سابق دانشجویی و دانشجوی محروم از تحصیل ( فارغ التحصیل رشته شهرسازی)، سامان محمودی فعال مدنی و فارغ التحصیل رشته‌ عمران، داوود قسیمی دانشجوی کارشناسی ارشد زمین شناسی دانشگاه آزاد تهران، محمد کهنه‌پوشی دانشجوی رشته‌ جغرافیای دانشگاه ارومیه، خالد محمدی فارخ التحصیل رشته‌ جغرافیا و فعال مدنی و زانا معینی فعال مدنی که روز سه شنبه ۱۰ بهمن ماه از سوی نیروهای اداره اطلاعات شهر مریوان بازداشت شده بودند، همچنان در بازداشتگاه اداره‌ اطلاعات این شهر بسر می‌برند. این فعالین بازداشتی روز دوشنبه ۱۶ بهمن ماه با خانواده خویش تماس گرفته و از آنها خواسته‌اند که برای آنها وسایلی همچون حوله و.. . را آماده کرده و تحویل ستاد خبری اداره اطلاعات مریوان بدهند. کارمندان ستاد خبری در پاسخ علت بازداشت و زمان آزادی این فعالین به خانواده‌ آنها اعلام کرده‌اند که تا اتمام بازجویها آنها در اختیار وزارت اطلاعات خواهند بود.

به گفته‌ این فعال حقوق بشر مادر داوود قسیمی بعد از بازداشت فرزندش دچار حمله قبلی شده و هم‌اکنون در بخش آی سی یو بیمارستان کرمانشاه بستری شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016