دوشنبه 7 اسفند 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مدير دفتر بازرگانی پتروشيمی در دبی بازداشت شد

خبرگزاری فارس: در ارتباط با پرونده سلطان پتروشيمی، مدير دفتر شرکت بازرگانی پتروشيمی PCC در دبی نيز برکنار و بازداشت شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، پس از بازداشت سلطان بازار پتروشيمی و در ارتباط با همين پرونده، مدير دفتر شرکت بازرگانی پتروشيمی PCC در دبی نيز برکنار و مدتی بازداشت شده است و در حال حاضر با قرار وثيقه آزاد است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بر اساس اين گزارش وی ظاهرا ۲ روز را در بازداشت به سر برده و با سپردن وثيقه نقدی آزاد شده است.

اين گزارش حاکی است شبکه فساد تشکيل شده به وسيله سلطان بازار پتروشيمی که چندی پيش بازداشت شد تلاش می‌کرد با انتصاب افراد بی‌تجربه در نمايندگی‌های تجارت محصولات پتروشيمی در خارج از کشور زمينه را برای سوءاستفاده‌های خود هموارتر کند،چنانکه افراد بی‌تجربه با توجه به بی‌اطلاعی از شرايط واقعی بازار و معاملات محصولات پتروشيمی از درک فرآيند پيچيده فساد ناتوان می‌ماندند و علاوه بر آن امکان انداختن بار مسئوليت بر عهده آنها فراهم‌تر است.

سلطان پتروشيمی دو سال پيش به طور ناگهانی و بدون هماهنگی قبلی همه نمايندگان محلی شرکت بازرگانی پتروشيمی در کشورهای هدف صادرات را عزل و افراد جديدی را جايگزين آنها کرد که با بررسی و پيگيری‌های انجام شده مشخص شد گزارشات منجر به عزل اين نمايندگان صحت نداشته است.

نمايندگان محلی با توجه به سابقه طولانی فعاليت در بازار تجارت محصولات پتروشيمی و شناخت مشتريان و فرآيندها عملا بزرگترين سرمايه شرکت‌ها در تجارت پتروشيمی محسوب می‌شوند.

بر اساس اين گزارش گردش مالی بازار تجارت محصولات پتروشيمی ايرانی به چند ده هزار ميليارد تومان بالغ می‌شود و گفته می‌شود ابعاد سوءاستفاده سلطان پتروشيمی در اين بازاربزرگ، بسيار گسترده است.

بر اين اساس عزم قوه قضائيه در مبارزه با مفاسد اقتصادی جدی‌تر از گذشته به نظر می‌رسد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016