یکشنبه 13 اسفند 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

چاپ اسکناس‌های ۲۰ و ۵۰ هزار تومانی

• چاپ اسکناس‌های ۲۰ و ۵۰ هزار تومانی در صورت صدور مجوز
• طرح جديد اسکناس ۵۰۰ تومانی،ارديبهشت سال آينده رونمايی می‌شود
• امحاء ۵۰۰ تا ۷۰۰ ميليون قطعه اسکناس در سال جاری


ايلنا ـ مديرکل سازمان توليد اسکناس و مسکوکات بانک مرکزی، از چاپ اسکناس‌های ۲۰ و ۵۰ هزار تومانی در صورت صدور مجوز خبر داد.

به گزارش خبرنگار ايلنا، مجيد صنيعی در نشست خبری خود که در محل سالن کنفرانس بانک مرکزی برگزار شد، از ارايه طرح پيشنهادی بانک مرکزی به وزارت اقتصاد مبنی چاپ اسکناس ۲۰۰ هزار ريالی (۲۰ هزار تومانی) و ۵۰۰ هزار ريالی (۵۰) هزار تومانی خبرداد. و گفت‌: در صورت موافقت نظارت اقتصاد اسکناس ۲۰۰ هزار ريالی (۲۰ هزارتومانی) در سال آينده چاپ خواهد شد‌. ‌



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: چاپ اسکناس‌های درشت در دستور کار بانک مرکزی قرار گرفته است و در همين زمينه بانک مرکزی به ترتيب از اسکناس‌های ۱۰ هزار تومانی اين موضوع را در دستور کار خود قرار داده و در حال حاضر پيشنهاد چاپ اسکناس ۲۰ هزار تومانی را بعد از موافقت بانک مرکزی به وزارت اقتصاد ارايه داده است‌. ‌

به گفته وی در صورت موافقت اسکناس‌های درشت ديگر نيز به ترتيب اولويت چاپ خواهند شد‌. ‌

مدير کل سازمان توليد و مسکوکات بانک مرکزی، چاپ اسکناس های درشت از جمله ۲۰۰ هزار ريالی و ۵۰۰ هزار ريالی را در سال آيندده از مهم‌ترين برنامه‌های کاری بانک مرکزی اعلام کرد.

صنيعی تصريح کرد: ارائه اسکناس درشت از سال‌ها قل در دستور کار بانک مرکزی قرار گرفته بود و از اسکناس ۱۰۰ هزار ريالی آغاز شده بود و اين موضوع در آينده در اسکناس‌های ۲۰۰، و ۵۰۰ هزار ريالی نيز اتافق خواهد افتاد.

مدير کل سازمان توليد اسکناس و مسکوکات بانک مرکزی همچنين از حذف قطعی ارائه چک پول از سوی بانک‌های عامل خبر داد و افزود: تنها بانک مرکزی متولی چاپ و عرضه چک پول است و هر گونه ارائه چک پول از سوی بانک‌های عامل غير قانونی است.

طرح جديد اسکناس ۵۰۰ تومانی، ارديبهشت سال آينده رونمايی می‌شود
صنيعی در خصوص تغيير در طرح‌های اسکناس‌های کنونی اظهار داشت: در حال حاضر تنها در اسکناس ۵۰۰۰ ريالی طرح جديد ارائه شده و در ارديبهشت ماه سال آينده نيز رونمايی می‌شود.

به گفته وی، طرح قبلی پشت اسکناس ۵۰۰۰ ريالی منقش به پرتاب ماهواره بود و امسال نيز پشت آن برای يک مراسم ملی ديگر طراحی و رونمايی می‌شود.

وی اسکناس ۵۰۰۰ ريالی را به عنوان نماد اعلام کرد.

وی همچنين از طراحی جديد پشت اسکناس ۵۰ هزارريالی (۵۰۰تومانی) و رونمايی آن در سال آينده خبرداد‌. ‌

امحاء ۵۰۰ تا ۷۰۰ ميليون قطعه اسکناس در سال جاری
مدير کل سازمان توليد و مسکوکات بانک مرکزی، از امحاء ۵۰۰ تا ۷۰۰ ميليون قطعه اسکناس در سال جاری خبر داد و بيان داشت: به‌‌ همان ميزان قطعه اسکناس معدوم شده نيز اسکناس جديد چاپ می‌شود.

وی در عين حال، به عدم عرضه اين ميزان حجم اسکناس امحاء شده به يکباره اشاره کرد و عنوان داشت: اارائه اسکناس‌های جديد به ميزان تقاضا در جامعه وابسته بوده، لذا ارائه يکباره ميزان حجم اسکناس امحاء شده، امکان پذير نخواهد بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016