جمعه 18 اسفند 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

خطیب نماز جمعه تهران :سراسیمگی و شدت عصبانیت دشمن ناشی از موفقیت های نظام اسلامی ایران است

تهران - خطیب نماز جمعه تهران سراسیمگی و شدت عصبانیت دشمن را ناشی از موفقیت های نظام اسلامی ایران دانست و گفت : اگر این پیشرفت ها نبود دشمنان به این شدت عصبانی نمی شدند.

به گزارش ایرنا ، آیت الله موحدی کرمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته تهران افزود : عظمت مردم ایران و توجه جهانیان به آنان و پیشرفت های علمی و فناوری کشور همه نشانه های وجود امید در ملت ایران برای دستیابی به اهداف بلند و رفیع است.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره با دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری با رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد : رهبری در این دیدار سخنان مهمی را ایراد کردند که من توصیه می کنم همه سخنان ایشان را بخوانید و براساس آنها عمل کنید .

موحدی کرمانی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در این دیدار بر نگاه بلند مدت در مسیر حرکت به سوی آرمانها تاکید کردند گفت : باید نگاه بلند مدت به مسائل داشته باشیم اگر می خواهیم به اهداف و آرمانهای اسلامی برسیم و مقطعی نگاه نکنیم .

وی افزود : جهان بینی می گوید اگر می خواهی حکمت جهان را در نظام هستی ببینی باید به تمام نظام هستی با هم نگاه کنی و فقط به نقطه ای که گرفتار آن شده ای نگاه نکن و این موضوع بخصوص برای مدیران و برنامه ریزان مهم است و باید کل برنامه را در نظر بگیرند .

موحدی کرمانی ادامه داد : رهبر معظم انقلاب عزم راسخ ، حفظ روحیه مردم و تقویت آن را از مولفه های مهم حرکت رو به جلو عنوان کردند و گفتند برای رسیدن به موفقیت بزرگ باید از سختی های مقطعی عبور کرد .

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد : سختی های مقطعی را باید با عزم راسخ ، تکیه بر مردم ؛ امیدواری ، ایمان به اسلام و تقویت روحیه خودباوری پشت سرگذاشت و اینگونه نباشد که با فشارها روحیه یاس در فرد یا جامعه دیده شود .

وی تاکید کرد : اگر می خواهیم به جلو برویم و به موفقیت های بیشتری برسیم باید از این سختی ها و موانع با این شاخصه ها عبور کنیم.

خطیب نماز جمعه تهران در بخشی دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب دردیدار با اعضای مجلس خبرگان گفت : ایشان فرمودند اگر در دوران مبارزه نگاه بلند امام خمینی (ره) وجود نداشت قطعا پیروزی حاصل نمی شد و شکست می خوردیم .

موحدی کرمانی با بیان اینکه نگاه بلند امام کارساز بود افزود : قرآن کریم می فرماید ، مردان خدا وقتی با سختی مواجه می شوند می گویند انتظارهمین را داریم و برای رسیدن به کمالات باید سختی ها را پشت سر بگذرانیم .

وی ادامه داد : رهبری شرایط کنونی را در مقایسه با شرایط دوران مبارزه به مراتب دشوار تر و پیچیده تر توصیف کرده و فرمودند باید از نگاههای مقطعی و کوتاه مدت دوری جست .

امام جمعه موقت تهران خاطر نشان کرد : رهبر معظم انقلاب بر وجود روحیه امید میان جوانان تاکید کردند و گفتند که باید دائما در کوره امید دمیده شود چرا که نشانه های امید فراوان است .

موحدی کرمانی استمرار موفقیت های روز افزون ملت ایران ، عظمت کنونی و مرکزیت فکری ملت ایران برای جهان اسلام ،تسلط گفتمان دینی در کشور ، نفوذ سیاسی بین المللی و پیشرفت های علمی و فناوری را از دستاوردهای که با آن نشانه های امید شناخته می شوند عنوان کرد .

وی با بیان اینکه این توفیقات قبل از انقلاب غیر قابل تصور بود گفت :سرآسیمگی و آشفته بودن دشمن نشانه ای از پیشرفت ایران اسلامی است چرا که اگر پیشرفتی نبود دشمن چنین برآشفته نمی شد.

خطیب نماز جمعه این هفته تهرن با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص تحریم غربی ها علیه کشورمان افزود : رهبری فرمودند که پرونده هسته ای بهانه ای برای تحریم ها است و هدف آنها چیز دیگری است که همان رودرو قرار دادن مردم مقابل نظام جمهوری اسلامی است .

موحدی کرمانی ادامه داد : حضور باشکوه مردم در مراسم 22 بهمن امسال نشان داد که مردم به اسلام و نظام پای بند هستند و مشت محکمی بر دهان دشمنان کوبیدند.

وی گفت : رهبر معظم انقلاب همچنین در این دیدار فرمودند برای حل گرانی های اخیر به مسئولان مربوطه توصیه های کرده اند و الان باید مسئولان گزارش دهند که چه کارهایی در این رابطه انجام داده اند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه کشورهایی که ما را تحریم کرده اند الان گرفتار مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم شده اند افزود : آنها برای مشکلات خود راه حل ندارند ولی ما داریم و تحریم ها را پشت سرخواهیم گذاشت.

وی ادامه داد : رهبری فرمودند برخی از مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم ها و برخی ناشی از مدیریت ها و سیاست ها است که البته قابل حل است .

خطیب موقت تهران با اشاره به سخنان رهبری در خصوص انتخابات گفت : رهبری در خصوص حضور پرشور مردم در انتخابات و لزوم رسیدگی دقیق به صلاحیت ها در شورای نگهبان مطالبی را فرمودند که به دلیل ضیق وقت صحبت در خصوص انتخابات را به زمان دیگری موکول می نمایم .

موحدی کرمانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن عید نوروز گفت : مردم باید از اسراف در این مدت بپرهیزند .

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه چهارشنبه سوری در پیش است و ضروری است والدین مراقب فرزندان خود باشند افزود : ایران دارای مفاخر زیادی است و نیازی نیست برای مراسمی که جز نابودی و کور شدن حاصلی ندارد افتخار کنیم .

وی خطاب به نیروی انتظامی گفت: هرچند والدین باید مراقبتهای لازم را از فرزندان خود داشته باشند اما نیروی انتظامی هم باید برنامه ریزی های لازم را در این خصوص انجام دهد .

امام جمعه موقت تهران به هفته درختکاری اشاره کرد و گفت : همگان باید در حراست از منابع طبیعی خود را مسئول بدانند .



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


** برنامه های تلویزیون های ماهواره ای باعث ذلت انسان ها می شود

آیت الله موحدی کرمانی در خطبه نخست نماز جمعه این هفته تهران ضمن تقبیح استفاده از برنامه های ماهواره ای گفت کسانیکه به این برنامه ها نگاه می کنند باید احساس ذلت کنند، این برنامه ها انسانها را گمراه می کنند.

وی در ادامه ضمن توصیه همه به داشتن تقوای الهی گفت : تقوا همه جا در خانه، اداره، جامعه، برخوردها ، معاشرت ها، کسب و کار و مدیریت ها لازم است و این تقوا است که حافظ انسان ازهر لغزش وهر گناهی است.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: قرآن در مورد انسان و تکریم انسان سخن فراوان دارد و در این سخنان حق آورده است که خداوند آسمان، زمین، خورشید، ستارگان، شب و روز، دریا و صحرا و حیوان و تمام نعمت ها را برای استفاده انسان ها خلق کرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016