یکشنبه 20 اسفند 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

لاریجانی: مبلغ یارانه‌ها در سه ماهه نخست سال آینده تغییر نمی‌كند

ایلنا: رییس مجلس شورای اسلامی گفت: در سه ماهه نخست سال آینده قانون هدفمندی یارانه‌ها همچون سال ۹۱ حتما اجرا می‌شود و میزان پرداختی به سرپرست خانوار‌ها نیز ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی لاریجانی در حاشیه افتتاح نمایشگاه توانمندی‌های کشاورزی استان کرمان در محل دائمی نمایشگاه‌های مجلس شورای اسلامی با حضور در جمع خبرنگاران گفت: من دورادور از وضعیت کشاورزی از منطقه کرمان اطلاع داشتم، اما از تنوع محصولات که امروز در نمایشگاه مشاهده کردم اطلاعی نداشتم.

وی ادامه داد: استان کرمان قابلیت‌های بسیاری را در امر کشاورزی دارد و از این جهت جا دارد به مناطقی که ظرفیت برای کارهای کشاورزی، دامپروری دارد توجه ویژه شود و ما نیز در بودجه سال آینده توجه خاص به این منطقه خواهیم کرد.

رییس قوه مقننه در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه اقدامات تروریستی در پاکستان را چگونه ارزیابی می‌کنید، گفت: من بار دیگر از همین جا از اقدام مراجع اعظام تقلید و حوزه علمیه تشکر می‌کنم که اقدام بجا و شایسته‌ای را انجام داده‌اند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: انجام چنین اقداماتی پشت صحنه‌هایی دارد و فرق مختلف مسلمان اعم از اهل سنت و تشیع می‌بایست در اصول تعاملی با هم رفتار کنند تا درگیر این گونه فتنه‌ها نشوند.

وی افزود: ملت و دولت‌های کشور مسلمان باهوشیاری تمام می‌بایست فتنه‌ها را پشت سر گذارند و با اتحاد جلوی اقدامات بعدی را بگیرند.

لاریجانی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه قانون هدفمندی یارانه درسه ماهه اول سال آینده به چه ترتیبی اجرا خواهد شد و میزان پرداخت‌ها به مردم چه میزان است، گفت: به دلیل اینکه دولت لایحه بودجه سال ۹۲ را و قانون برنامه پنجم توسعه را دیر به مجلس ارایه کرد، لذا قانون هدفمندی یارانه‌ها در سه ماهه اول سال آینده طبق روال سال ۹۱ اجرا می‌شود و میزان پرداختی یارانه‌ها به مردم نیز‌‌ همان میزانی است که در سال ۹۱ به حساب سرپرست خانوار ریخته می‌شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در ادامه خاطرنشان کرد: من علم رجال ندارم که بدانم که آیا نمایندگان مجلس موافق اجرای فاز دوم هدفمندی در سال آینده هستند یا خیر و این باید در کمیسیو‌نهای تخصصی بررسی شود و اگر نمایندگان با توجه به شرایط کنونی مصلحت بدانند که اجرا شود آن وقت می‌توانیم صحبت کنیم.

لاریجانی در پاسخ به سوال خبرنگاری در رابطه با ۱۲۰ میلیارد تومانی که دولت برای اجرای هدفمندی یارانه‌ها در نظر گرفته است نیز گفت: این موضوع را نیز باید به زمان خودش موکول کنیم. چرا که لایحه بودجه سال ۹۲ هنوز در کمیسیون‌های تخصصی مورد بررسی قرار نگرفته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016