یکشنبه 20 اسفند 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آیا عکس احمدی نژاد با مادر چاوز ساختگی است؟ (ویدئو)

خبرنامه گویا - در پی انتشار عکس احمدی نژاد در حالی که مادر چاوز سرش رو به سر او تکیه داده حملات نیروهای مذهبی در داخل ایران علیه احمدی‌نژاد آغاز شد. در خارج از کشور هم برخی ها با انتشار عکس دیگری که ظاهرا احمدی نژاد دختری را در آغوش گرفته، خواستند شعله این آتش را تندتر کنند. عکس منتشر شده دوم البته مربوط به ایران بود و پسری که در یکی از سفرهای استانی با احمدی نژاد روبوسی می کند.

IMG12143341.jpg

اما حکایت عکس احمدی نژاد با مادر چاوز به ویژه با توجه به نشر آن توسط اغلب خبرگزاری مهم همچون رویترز و ای اف پی و گتی ایمجز جای شک و شبهه کمتری باقی می گذاشت.

ahmadi-chavez-motehr.jpg

کندوکاوی در پخش زنده مراسم توسط تلویزیون دولتی ونزوئلا البته کار بررسی صحت و سقم این عکس را ساده کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در فیلم زیر که خبرنامه گویا آن را تهیه کرده، صحنه های پخش شده از تلویزیون را با عکس مقایسه کردیم. با دیدن این فیلم شکی بر درستی عکس منتشر شده باقی نمی ماند:

روز یکشنبه این تصاویر را یکی از رسانه های ایرانی به عنوان عکس واقعی منتشر ساخت تا ثابت کند عکس دستکاری شده بوده، ولی بعدا با پوزش از خوانندگانش عکس احمدی نژاد با مادر چاوز را واقعی معرفی کرد:

IMG12143326.jpg

در واقع عکس سمت چپ است که دستکاری شده و آنطور که خبرگزاری مهر کشف کرده برگرفته از عکس البرادعی با لاریجانی است:

IMG13550797.jpg

این روزها امکاناتی که عکاسی دیجیتال در اختیار کاربران می گذارد باعث شده باید - به درستی - نسبت به واقعی بودن عکس های جنجالی و حساس، مشکوک بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016