چهارشنبه 23 اسفند 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رهبر جديد کاتوليک‌های جهان انتخاب شد

دويچه وله ـ با برخاستن دود سفيد از فراز نمازخانه‌ی "سيستين"، فريادی از شادی در ميان ده‌ها هزار نفر از مؤمنان در ميدان سن پيترو در واتيکان بلند شد. دود سفيد حاکی از آن بود که کاردينال‌ها رهبر جديد کليسای کاتوليک را انتخاب کرده‌اند.

در ساعت ۱۹ و ۱۰ دقيقه شامگاه چهارشنبه (۱۳ مارس/۲۳ اسفند) دود سفيدی از بام نمازخانه‌ی "سيستين" برخاست که نشان از انتخاب پاپ جديد، رهبر کاتوليک‌های جهان بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


هم‌زمان با بلندشدن دود سفيد از دودکش نمازخانه‌ی "سيستين"، ناقوس کليسای عظيم سن پيترو به صدا درآمد. در اين هنگام بود که ده‌ها هزار نفر از مؤمنان کاتوليک که در ميدان سن پيترو حضور داشتند و بی‌صبرانه در انتظار انتخاب رهبر جديد کاتوليک‌های جهان به سر می‌بردند، فريادی از شادی سر دادند.

در روزهای شنبه ۹ مارس و دوشنبه ۱۱ مارس ۱۱۵ کاردينال‌ از سراسر جهان در واتيکان حضور به هم رساندند تا درباره ويژگی‌های يک پاپ و توانمندی‌ها اين رهبر يک ميليارد و ۲۰۰ ميليون کاتوليک به مشورت بنشينند.

در روزهای سه‌شنبه و امروز چهارشنبه (۱۲ و ۱۳ مارس) هر روز چهار مرتبه در پشت درهای بسته‌ی نمازخانه‌ی "سيستين" رأی‌گيری بعمل آمد. رهبر کاتوليک‌های جهان بايد با حداقل دوسوم آرا، يعنی ۷۷ رأی انتخاب می‌شد.

در آخرين رأی‌گيری در شامگاه چهارشنبه بالاخره رهبر کليسای کاتوليک توسط روحانيان عالی‌رتبه برگزيده شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016