دوشنبه 28 اسفند 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تلاش رئيس جمهوری قبرس برای تغيير شرايط بسته کمک‌ مالی اروپا

• بسياری از مردم قبرس از توافق دولت با اتحاديه اروپا برای دريافت اين ميزان کمک مالی خشمگين هستند و می‌گويند که هزينه دريافت وام و بازپرداخت آن به مردم تحميل خواهد شد.


«نيکوس آناستازيادس» رئيس جمهور قبرس می‌گويد که در حال انجام مذاکرات اضطراری با وام دهندگان به اين کشور است تا بتواند پيامدهای ماليات پيشنهادی بر پس‌انداز مردم را که باعث خشم عمومی در اين کشور شده، به حداقل برساند.
به گزارش ايلنا به نقل از بی‌بی سی، آناستازيادس در يک سخنرانی تلويزيونی گفت که وی نيز مانند ديگران از وضع چنين مالياتی ناخشنود است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين ماليات قرار است يک بار از مردم وصول شود و بر اساس آن، تمامی صاحبان حساب‌های بانکی با موجودی کمتر از ۱۰۰ هزار يورو يک ماليات ۶. ۷۵ درصدی پرداخت خواهند کرد و افرادی که بيشتر از ۱۰۰ هزار يورو در حساب‌های خود دارند، ۹. ۹ درصد آن مبلغ را به عنوان ماليات خواهند داد.
پرداخت اين ماليات، شرط اهدای بسته نجات مالی ۱۰ ميليارد يورويی منطقه اقتصادی يورو و صندوق بين‌المللی پول به قبرس است.
بسياری از مردم قبرس از توافق دولت با اتحاديه اروپا برای دريافت اين ميزان کمک مالی خشمگين هستند و می‌گويند که هزينه دريافت وام و بازپرداخت آن به مردم تحميل خواهد شد. مردم برای بيرون کشيدن پول از حساب‌های شخصی خود در مقابل تعداد زيادی از بانک‌ها جمع شدند.
اما رئيس جمهوری قبرس گفت که در صورت رد اين کمک مالی، گزينه ديگری غير از ورشکستگی وجود نداشت و توافق با اتحاديه اروپا در دريافت وام، تنها راه برای مديريت و کنترل بحران مالی جاری است.
مردم قبرس سعی دارند پس‌اندزهای خود را از بانک‌ها بيرون بکشند
به گفته وی، قبرس بايد بين ثبات بخشيدن به نهادهای مالی خود يا سقوط مالی و خروج از منطقه يورو يکی را انتخاب می‌کرد.
نيکوس آناستازيادس گفته است که از زمان اشغال قبرس در سال ۱۹۷۴ ميلادی توسط ترکيه، اين شديد‌ترين بحرانی است که کشورش با آن مواجه شده است.
پارلمان قبرس امروز - دوشنبه - برای بررسی شرايط اين بسته مالی يک جلسه اضطراری دارد و ممکن است در اين جلسه به پذيرش آن رای منفی بدهد. حزب حاکم تنها ۲۰ کرسی از ۵۶ کرسی پارلمان قبرس را در اختيار دارد و برای تصويب اين توافق مالی به حمايت احزاب ديگر نيازمند است.
توافق بر سر اعطای کمک به قبرس در پی مذاکرات ۱۷ کشور حوزه يورو با مقامات صندوق بين‌المللی پول حاصل شد.
قبرس هم در مقابل دريافت اين کمک، متعهد شده که ميزان بدهی‌های خود را کاهش دهد، در بخش بانکداری اصلاحاتی اعمال کند و ماليات‌ها را افزايش دهد.
پيش از قبرس، کشورهای يونان، جمهوری ايرلند، پرتغال و اسپانيا برای حل بحران بدهی‌های خود از اتحاديه اروپا تقاضای کمک مالی کرده‌ بودند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016