چهارشنبه 30 اسفند 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نخست وزير موقت مخالفان: با رژيم بشار اسد مذاکره نخواهيم کرد

راديو بين المللی فرانسه ـ غسان هيتو، نخست وزير موقت مخالفان رژيم سوريه، در استانبول گفت مخالفان با دولت بشار اسد مذاکره نخواهند کرد.

يک روز بعد از اينکه غسان هيتو با اکثريت آرا از سوی نمايندگان مخالفان، نخست وزير موقت شورشيان برای اداره مناطق آزاد شده انتخاب شد وی خطاب به مردم سوريه گفت به آنان اطمينان ميدهد که مخالفان با رژيم بشار اسد به گفتگو نخواهند نشست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين اظهارات نخست وزير موقت مخالفان در حالی صورت می گيرد که در اواخر ماه ژانويه گذشته، احمد معاذالخطيب، رئيس ائتلاف ملی سوريه گفته بود مخالفان حاضرند در صورت آزادی زندانيان خود از سوی دولت دمشق، با آنعده از نمايندگان رژيم که دست شان به خون آلوده نباشد، گفتگو کنند.

رئيس ائتلاف ملی سوريه اما تصريح کرده بود که چنين گفتگويی بايد بر کناره گيری بشار اسد از قدرت متمرکز باشد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه شماری از نمايندگان ائتلاف مخالفان در استانبول گفته اند با تعيين يک نخست وزير موقت از سوی مخالفان، امکان برگزاری چنين گفتگويی وجود نخواهد داشت.

خانم سهير اتاسی، معاون ريس ائتلاف ملی سوريه نيز در اين مورد به خبرگزاری فرانسه گفت معاذالخطيب شرايط خاصی برای گفتگوبا نمايندگان رژيم سوريه پيشنهاد کرده بود اما اين شرايط تحقق نيافت، به همين دليل، امکان برگزاری گفتگو حتی قبل از انتخاب نخست وزير موقت نيز از ميان رفته بود.

يک عضو ديگر ائتلاف ملی سوريه با حفظ هويتش گفته است شورای ملی سوريه بعنوان مهمترين گروه شامل ائتلاف ملی سوريه، تنها با شرط رد کردن هرگونه گفتگو با رژيم بشار اسد با تشکيل يک حکوکت موقت مخالفان موافقت کرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016