جمعه 2 فروردین 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ممنوعیت ورود شهروندان سعودی، ایران و چین به سازمان ناسا

العربیه - سازمان هوا فضای آمریکا در چارچوب آنچه اقدامات امنیتی توصیف شده از استخدام شهرمندان چندین کشور ممانعت به عمل خواهد آورد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران ایران به نقل از خبرگزاری رویترز این اقدام به عنوان بخشی از اقدامات امنیتی برای مقابله با آنچه افزایش نگرانی ها دولت آمریکا نسبت به جاسوسی از ناسا نامیده شده صورت می گیرد.

تصمیمات جدید مدیریت ناسا، ورود افراد جدیدی از شهروندان کشورهای چین، برمه، میانمار، اریتره، ایران، کره شمالی، پادشاهی سعودی، سودان و ازبکستان به تاسیسات، پایگاه ها و مراکز ناسا را ممنوع می کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بر اساس این گزارش مدیر ناسا در این باره اظهار داشت: ناسا با درخواست های جدید از طرف شهروندان چین و کشورهای دیگری برای ورود به مراکز خود مخالفت می کند.

"چارلز بولدن" در نشست کنگره آمریکا در واشنگتن اضافه کرد: از دیگر اقدامات امنیتی این است که همه شهروندان چین و شهروندان برخی دیگر از کشورها که هم اکنون در حال فعالیت در ناسا هستند از ورود به پایگاه های اطلاعاتی ناسا در اینترنت از طریق کامیپوترهای شخصی خود منع می شوند.

این محدودیت ها پس از آن صورت می گیرد که به تازگی یک شهروند چینی که قبلا در ناسا فعالیت می کرد قبل از ترک آمریکا به مقصد دستگیر شد. او اطلاعات زیادی از ناسا در اختیار داشت که به صورت قانونی حق دسترسی به آنها را نداشت و قصد داشت این اطلاعات را به چین منتقل کند.

علاوه بر این، 281 نفر از شهروندان غیرآمریکایی از جمله 192 چینی که هم اکنون مجوز ورود به مراکز ناسا را دارند. از این پس حق ندارد کامپیوترهای شخصی شان را وارد مراکز ناسا کنند.

سازمان ملی هوانوردی و فضایی آمریکا (ناسا )‏ بزرگترین سازمان فضایی جهان است که در سال 1958 راه اندازی شد.

این سازمان هم اکنون 17.8 میلیارد دلار بودجه سالانه و 18 هزار نیروی متخصص دارد. ناسا همچنین دهها هزار نفر نیروی پیمانکاری نیز در اختیار دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016