جمعه 16 فروردین 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

همدردى، پيام تسليت گروهی از فعالان فرهنگی، اجتماعی و سياسی به مناسبت درگذشت احمد صدر حاج سيدجوادی

احمد صدر حاج سیدجوادی (١٣٩٢-١٢٩٦) که بیش از هفتاد سال از عمر دراز و پربار خویش را در کسوت قضاوت و وکالت‌ دادگستری و در فعالیت‌های سیاسی، در تلاش و مبارزه با فساد و خودکامگی و در راه تحقق آزادی، عدالت و حکومت قانون گذراند، چشم بر جهان فروبست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


او تجسم آزادگی و شرافت اخلاقی بود و تا واپسین روزهای زندگی علی‌رغم سالخوردگى و ضعف مزاج و فشارها و تهدیدهای عوامل حکومتی، نماد پایداری و استواری در دفاع از حقوق مردم و مبارزه با استبداد دینی. شرافت اخلاقى و صداقت سياسى او بود كه سبب شد در نامه‌ى سرگشاده‌اى خطاب به ملت ايران از«كوتاهى، قصور و يا ناتوانى خود به عنوان احدى از اعضاى شوراى انقلاب و دولت موقت در راستاى ممانعت از عدول حاكميت از آرمان‌هاى تاريخى ملت ايران و انحرافاتى كه از همان هفته‌هاى آغازين ايجاد شد و آشكارا به چشم مى‌خورد» پوزش بخواهد.

درگذشت این یار وفادار نهضت ملی ایران را به خانواده ارجمند حاج سید‌جوادی به ویژه به برادر گرانقدرش آقای علی اصغر حاج سید جوادی تسلیت می گوئیم.

هومن آذركلاه- داريوش آشورى- ابراهيم آوخ– مستوره احمدزاده- رضا اصغرزاده- محمد اعظمى- رضا اغنمى- رضا اكرمى- جلال ايجادى- كاظم ايزدى- مهران براتى- فيروزه بنى‌صدر- امير پيشداد- سعيد پيوندى- زرى تاثريان- تقى تام- فريبا ثابت- سيروس جاويدى- فريده جلالى- محمد جلالى (سحر)- حسن حسام- محسن حسام- سروش حبيبى- فرنگيس حبيبى- بيژن حكمت- سيما خاشع- منوچهر خاشع- نسيم خاكسار- حسين دولت‌آبادى- تقى رحمانى- ناصر رحيم‌خانى- فرهمند ركنى(اخوى)- محمود رفيع- ايران زنديه- ايرج سبحانى- هدايت سلطان‌زاده- سعيد سنجابى- هوشنگ سياح‌پور- على شاهنده- على شيرازى- ويدا صالحى- نادر عصاره- فرزانه عظيمى- رضا عليجانى- مسعود فتحى- منصور فرهنگ- كاظم كردوانى- زريون كشاورز- على گوشه- رضا گوهرزاد- عبدالكريم لاهيجى- مهناز متين‌ـ باقر مرتضوى- بنفشه مسعودىـ مهران مصطفوى- حسن مكارمى- باقر مومنى- ناصر مهاجر- نادر وهابى- محسن يلفانى


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016