جمعه 23 فروردین 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

خبرنگار رادیو و تلویزیون ایران در سوریه زخمی شد

بی بی سی: یک خبرنگار ایرانی در اثر اصابت گلوله در سوریه زخمی شده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، ظهر روز پنجشنبه، دیروز، محسن خزایی، خبرنگار شبکه خبر سازمان صدا و سیما، هنگام عبور از جاده فرودگاه دمشق هدف تیراندازی افراد مسلح قرار گرفت و زخمی شد.

در این گزارش آمده است که "تروریست‌ها با کمین در جاده فرودگاه بین‌المللی دمشق و شلیک به خودرو شبکه خبر در سوریه، او را از ناحیه شکم زخمی کردند."

مقامات و رسانه‌های دولتی ایران، به تبعیت از مقامات و رسانه‌های دولتی سوریه، مخالفان حکومت آن کشور را "تروریست" می‌نامند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، آقای خزایی پس از انتقال به یک مرکز درمانی و مداوای زخم سطحی، مرخص شد و حال عمومی او "خوب و رضایت بخش" توصیف شده است.

این گزارش یادآور شده‌است که در ماه مهر سال گذشته، مایا ناصر، خبرنگار پرس تی وی - شبکه تلویزیون ماهواره‌ای انگلیسی زبان دولت ایران - بر اثر اصابت گلوله "تروریست‌ها" در مرکز دمشق جان خود را از دست داد.

اشاره این خبرگزاری به حادثه تیراندازی در برابر ستاد مشترک ارتش سوریه در ماه سپتامبر سال گذشته است که در جریان آن، مایا ناصر، خبرنگاری سوری شبکه پرس تی وی، مورد اصابت گلوله قرار گرفت.
مایا ناصر

مایا ناصر خبرنگار پرس‌ تی‌وی سال گذشته در برابر ستاد ارتش سوریه در اثر اصابت گلوله جان خود را از دست داد

در این حادثه، حسین مرتضی، مدیر دفتر و خبرنگار تلویزیون العالم - تلویزیون ماهواره‌ای عرب زبان متعلق به دولت ایران - در سوریه هم زخمی شد و بعدا برای درمان به ایران انتقال یاقت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


واحد مرکزی خبر در گزارش خود می‌افزاید که در سوریه "خبرنگاران از جمله هدف های مستقیم گروه‌های تروریستی هستند و تاکنون ده‌ها خبرنگار در درگیری‌های دو ساله سوریه ربوده، کشته و زخمی شده‌اند."

از زمان آغاز اعتراضات سیاسی در سوریه، دولت آن کشور محدودیت‌های شدیدی را علیه فعالیت خبرنگاران خارجی در آن کشور وضع کرده و خبرنگارانی که همچنان در سوریه باقی مانده اند، از امکان پوشش خبری آزادانه برخوردار نیستند.

دولت سوریه اعتراضات و ناآرامی‌های آن کشور را به برخی رسانه‌های خارجی نسبت می دهد.

در حال حاضر، خبرنگاران خارجی مجاز به فعالیت آزادانه در سوریه معمولا وابسته به رسانه‌هایی هستند که دیدگاه‌های دولت آن کشور را منعکس می کنند.

در جریان ناآرامی‌های سوریه، جمهوری اسلامی ایران از معدود کشورهای حامی حکومت بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه بوده است و به همین دلیل نیز، هدف انتقاد و حتی خصومت مخالفان او قرار گرفته است.

پیش از این، گزارش‌هایی از حمله به اتوبوس‌های حامل زائران ایرانی و ربوده شدن چند شهروند این کشور توسط گروه‌های مسلح سوری انتشار یافته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016