شنبه 24 فروردین 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آزادراه تهران - شمال به قرارگاه خاتم‌الانبياء واگذار شد

به گفته معاون وزير راه، عمليات احداث قطعات ۲ و ۳ آزادراه تهران-شمال با دستور دولت از بنياد اخذ و به قرارگاه خاتم‌الانبياء واگذار شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا»، رئيس جمهور دستور داد ساخت قطعات ۲ و ۳ آزادراه به قرارگاه خاتم الانبياء واگذار شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مديرعامل شرکت ساخت و توسعه زيربناهای حمل و نقل در اين‌باره به فارس گفت: عمليات احداث آزادراه تهران-شمال از سال ۷۶ آغاز شد و تا سال ۸۹ تنها ۶۴ درصد پيشرفت فيزيکی داشت اما از سال ۹۰ با پيگيری‌های خاص و اختصاص اعتبار، هر سال ۱۷ درصد پيشرفت فيزيکی دارد.

احمد صادقی ادامه داد: منطقه ۱ اين آزادراه از تهران تا شهرستانک توسط پيمانکار چينی و در قالب فاينانس در حال اجرا است؛ اين قطعه، ۲۳ کيلومتر طول دارد که احداث تونل‌های آن به پايان رسيده است؛ در منطقه يک آزادراه فاينانسور شرکت SPA چينی است و مشکلات بانکی اين فاينانسور در حال برطرف کردن است.

معاون وزير راه و شهرسازی تصريح کرد: قرار شده است اين قطعه تا پايان سال ۹۲ مورد بهره‌برداری قرار گيرد؛ احداث قطعه يک، ۶۰ کيلومتر مسير تهران تا چالوس را کوتاه‌تر می‌کند.

وی با بيان اينکه از چندی پيش مقرر شده است در قطعات ۲ و ۳ اين آزاد‌راه کنسرسيوم داخلی حضور يابد، ادامه داد: پيمانکار اين دو قطعه آزادراه شرکتی ايرانی است.

معاون وزير راه و شهرسازی با بيان اينکه مطالعات اجرايی اين قطعات در حال انجام است، يادآور شد: اجرای اين دو قطعه ۳ هزار ميليارد تومان سرمايه‌گذاری لازم دارد.

بنا به گفته مديرعامل شرکت ساخت و توسعه زيربناهای حمل و نقل کشور، در صورت فراهم بودن منابع مالی، اين ۷۴ کيلومتر آزادراه با ۳۰ کيلومتر تونل، ظرف ۳ سال ساخته می‌شود.

وی درباره واگذاری اجرای اين دو قطعه به قرارگاه خاتم‌الأنبياء توضيح داد: به دستور رئيس‌جمهور اجرای قطعات ۲ و ۳ به قرارگاه خاتم واگذار شد و وزارت راه و شهرسازی هم‌اکنون در حال اخذ مصوبه‌های نهايی است.

بنابراين گزارش پس از کش و قوس‌های فراوان بين وزارت راه و شهرسازی و شريک اين وزارتخانه در آزادراه تهران-شمال (بنياد) ظاهراً دولت توانست اين ۲ قطعه را از دست بنياد خارج کرده و به قرارگاه خاتم واگذار کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016