دوشنبه 26 فروردین 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آغاز ثبت‌نام از داوطلبان چهارمين دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا

راديو فردا - ثبت نام از نامزدهای حضور در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از روز دوشنبه ۲۶ فروردين ماه شروع شد.نام نويسی از داوطلبان شرکت در يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوری از ۱۷ارديبهشت ماه سال ۱۳۹۲ شروع خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دولتی ايرنا، حسنعلی نوری، مديرکل انتخابات وزارت کشور روز يکشنبه ۲۵ ماه گفت: «هيات های اجرايی به منظور برگزاری انتخابات چهارمين دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در ۴۲۱ فرمانداری و يکهزار و ۳۷ بخشداری سراسر کشور تشکيل شده اند.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


قرار است انتخابات شهر و روستا و انتخابات ميان دوره ای مجلس، همزمان با انتخابات يازدهمين دوره رياست جمهوری که ۲۴ خرداد ماه ۱۳۹۲ در سراسر کشور برگزار شود. ثبت نام از نامزدهای انتخابات شوراها به مدت چهار روز ادامه خواهد داشت.

روزنامه اصلاح طلب بهار چاپ تهران هم در گزارشی روز يکشنبه خبر داده که اصلاح طلبان مشغول جمع بندی فهرست خود برای حضور در انتخابات شوراها هستند.

گزارش اين روزنامه می گويد نعيمه اشراقی (نوه آيت الله خمينی)، محسن هاشمی (فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی)، جواد اطاعت (از مديران وزارت کشور در دوره محمد خاتمی)، مهدی‌حجت (معاون وزارت مسکن در دوره محمد خاتمی)، سهيلا جلودارزاده (نماينده سابق مجلس)، محمد باقرنوبخت (دبيرکل حزب اعتدال و توسعه)، محمدجواد حق‌شناس (از چهره های حزب اعتماد ملی)، مرتضی‌حاجی (وزير آموزش و پرورش دولت خاتمی) و مرتضی بانک (معاون وزارت خارجه در دولت محمد خاتمی) هم از ديگر نامزدهای احتمالی اصلاح طلبان در انتخابات شورای شهر هستند.

اين روزنامه به نقل از منابع خود خبر داده که دولت محمود احمدی نژاد هم به دنبال کانديداهايی چون هديه تهرانی (بازيگر سينما)، حميد استيلی، علی دايی (فوتباليست) و حسين رضازاده (قهرمان سابق وزنه برداری جهان) برای حضور در انتخابات شورای شهر هستند.

رسيدگی و بررسی صلاحيت نامزدهای انتخابات شوراها بر خلاف نامزدهای ديگر انتخابات در ايران بر عهده شورای نگهبان نيست و هياتی متشکل از نمايندگان مجلس بر آن نظارت دارند.

محمود احمدی نژاد، رئيس جمهور فعلی ايران توسط شورای شهر دوم تهران به عنوان شهردار پايتخت انتخاب شد و دو سال پس از آن با پيروزی در انتخابات رياست جمهوری سال ۱۳۸۴، جانشين محمد خاتمی شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016