پنجشنبه 29 فروردین 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ده‌ها نفر در انفجار مهيبی در ايالت تکزاس آمريکا کشته شدند

• بنا به گزارش شبکه‌های تلويزيونی آمريکا در يک انفجار بزرگ در يک کارخانه کود شيميايی دست‌کم ۶۰ نفر کشته شده‌اند. اين انفجار در بامداد پنج‌شنبه در ايالت تکزاس رخ داده است.

دويچه وله ـ در پی انفجاری در يک کارخانه توليد کود ‌شيميايی در ايالت تکزاس آمريکا دست‌کم ۶۰ نفر کشته شده‌اند. به گزارش شبکه‌های خبری "سی ان ان" و "سی بی اس"، ابعاد بزرگ اين انفجار از سوی جورج اسميت، رئيس امدادگران محلی نيز تاييد شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مقامات محلی تا کنون تنها به "ده‌ها قربانی" اشاره کرده‌اند، اما از اعلام شمار کشته‌شدگان و مجروحان خودداری کرده‌اند.

ريک پری، فرماندار تکزاس گفت: «بايد در انتظار گزارش‌های دقيق‌تر از ميزان تلفات جانی بود. ما اوضاع را به دقت زير نظر داريم و سرگرم جمع‌آوری هستيم.»

در تصاوير تلويزيونی ستون بلندی از دود بر فراز کارخانه ديده می‌شود. به گفته رسانه‌های آمريکا، دست‌کم ۸۰ خانه در نزديکی اين کارخانه نيز آسيب‌های جدی ديده‌اند.

در نزديکی اين کارخانه به يک مدرسه و يک خانه سالمندان نيز آسيب‌های اساسی وارد شده است. نيروهای امدادی در زمين ورزشی در کنار کارخانه سرگرم کمک‌رسانی به مجروحان هستند.

از آنجايی که کارخانه دو منبع ذخيره مواد شيميايی داشته و يکی از آنها در محوطه‌ی بيرونی آن قرار دارد، ماموران آتش‌نشانی از اهالی شهر خواسته‌اند که از کارخانه فاصله بگيرند. هلی‌کوپتر تلويزيون "سی ان ان" نيز مجبور به اتخاذ ارتفاع بيشتری برای تهيه گزارش از محل حادثه شده است.

رسانه‌های آمريکايی گزارش می‌دهند که اين انفجار مهيب در بامداد پنج‌شنبه (۱۸ آوريل/۲۹ فروردين) رخ داده است. گفته می‌شود که ده‌ها نفر نيز مجروح شده‌اند. "سی بی اس" تعداد مجروحان را بيش از ۱۰۰ نفر اعلام کرده است.

بر اساس گزارس "سی بی اس"، شعله‌های آتش از فاصله بسيار دور قابل رؤيت بوده و ساختمان کارخانه کود شيميايی به کلی تخريب شده است. محل دقيق انفجار شهر "وست" در منطقه واکو (Waco) در ايالت تکزاس بوده است. شهر "وست" در حدود ۲۷۰۰ نفر جمعيت دارد و در ۱۳۰ کيلومتری جنوب شهر دالاس واقع شده است.

دليل اين انفجار هنوز روشن نيست. در ميان قربانيان شماری از ماموران آتش‌نشانی نيز هستند که برای نجات ديگران به محل حادثه اعزام شده بودند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016