یکشنبه 1 اردیبهشت 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فقدان دلار و یورو در مرکز مبادلات ارزی ایران و افزایش بهای گوشت

رادیو فرانسه - منابع خبری در ایران به نقل از فعالان اقتصادی نوشتند که دلار و یورو در مرکز مبادلات ارزی کشور عملاً حذف شده اند و در این مرکز به متقاضیان ارز به جای دلار و یورو روپیه و یوآن و یا "وون" (واحد پول کره جنوبی) پیشنهاد می شود.

با این حال متقاضیان ارز که عمدتاً از فعالان اقتصادی هستند اعلام می کنند که بیشتر نیازمند یورو هستند و اگر ارزی به غیر از یورو دریافت کنند ناچارند با مراجعه به یکی از صرافی های بانکی و پرداخت درصدی سود آن را به ارز مورد نیاز خود تبدیل کنند که همین به زیان آنان تمام می شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خبرگزاری مهر به نقل از فعالان اقتصادی همچنین افزوده است که در غالب موارد بانک های کشور قادر به گشودن "ال سی" یا اعتبارنامه نیستند و حتا برای دریافت لیره ترکیه نیز متقاضیان باید در نوبت قرار بگیرند.

کمبود ارز در عین حال از عوامل افزایش شصت درصدی بهای گوشت قرمز در کشور نیز بوده است. خبرگزاری "مهر" در گزارشی جداگانه نوشت که طی روزهای اخیر قیمت گوشت در فروشگاه های کشور ناگهان به میزان شصت درصد افزایش یافته است و به گفتۀ مسئولان دولتی عامل اصلی این افزایش حذف ارز مرجع برای خرید و واردات گوشت از خارج بوده است. همین امر باعث شده که واردکنندگان گوشت ارز مورد نیاز خود را به بهایی گرانتر در بازار آزاد که در هر حال تحت کنترل دولت است تأمین کنند که در نتیجۀ آن قیمت گوشت به طور ناگهانی افزایشی شدید یافته است.

هم اکنون قیمت هر کیلو گرم ران گوسفندی که تا پیش از عید 22 هزار تومان بود، به 36 هزار تومان رسیده است، در حالی که قیمت هر کیلو گرم گوشت ران گوساله از 20 هزار تومان به 32 هزار تومان افزایش یافته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016