دوشنبه 9 اردیبهشت 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سوءقصد نافرجام به جان نخست‌وزیر سوریه

دويچه وله ـ به گزارش تلویزیون دولتی سوریه، وائل الحلقی، نخست‌وزیر این کشور مورد سوقصد قرار گرفته، اما از این حمله جان سالم به در برده است. یکی از محافظان وی در پی این انفجار که در مرکز دمشق روی داده، کشته شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


تلویزیون دولتی سوریه و نیز شبکه المنار وابسته به حزب‌الله لبنان گزارش داده‌اند که روز دوشنبه (۲۹ آوریل / ۹ اردیبهشت) بمبی در مسیر خودروی وائل الحلقی، نخست‌وزیر سوریه در مرکز دمشق منفجر شده ولی به وی آسیبی نرسیده است.

این بمب که در یک خودروی دیگر کار گذاشته شده بود، در منطقه ماسه در دمشق به انفجار رسید. به گزارش سازمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه که مقر آن در لندن است، یکی از محافظان نخست وزیر سوریه در جریان این سوقصد، کشته شده است.

وائل الحلقی در ماه اوت سال گذشته میلادی و در پی پیوستن ریاض حجاب، نخست‌وزیر پیشین به جناح اپوزیسیون، به سمت نخست وزیری سوریه رسیده بود.

سازمان ملل متحد اعلام کرده که از زمان آغاز خیزش مردمی علیه رژیم بشار اسد در ماه مارس سال ۲۰۱۱ تا کنون، بیش از ۷۰ هزار نفر کشته شده‌اند.

روز یکشنبه (۲۸ آوریل / ۸ اردیبهشت) نیز سوریه شاهد درگیری‌ در مناطق گوناگون بود که به گزارش سازمان‌های حقوق بشری این کشور ۱۵۰ کشته به جای گذاشت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016