سه شنبه 17 اردیبهشت 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کره شمالی موشک هايش را از محل پرتاب در سواحل شرقی "خارج کرد"

بی بی سی ـ ک مقام آمريکايی می گويد که کره شمالی دو موشک ميان برد را از محل پرتاب آنها در سواحل شرقی اين کشور خارج کرده که می تواند گامی در جهت کاستن از تنش در بحران شبه جزيره کره باشد.

بنابه گزارش ها پيونگ يانگ ماه گذشته برای پرتاب موشک از اين ناحيه آماده شده بود.

اين کشور برخی اهداف مشخص در آمريکا و کره جنوبی را تهديد به حمله کرده بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين تهديدها پس از وضع تحريم های تازه سازمان ملل عليه کره شمالی در ماه مارس پس از سومين آزمايش اتمی آن کشور - که در ماه فوريه انجام شد - صورت گرفت.

کره شمالی همچنين از مانورهای مشترک نظامی گسترده کره جنوبی و آمريکا که يک هفته قبل تمام شد خشمگين است.

خبرگزاری يونهاپ کره جنوبی گزارش می دهد که رشته تازه ای از رزمايش های مشترک ضدزيردريايی روز يکشنبه شروع شد و تا جمعه ادامه خواهد داشت.

موشک های ميان برد

يک مقام دفاعی آمريکا به خبرگزاری فرانسه گفته موشک های نوع موسودان هر لحظه آماده پرتاب بود اما کره شمالی اکنون "آنها را جابجا" کرده است.

در همين حال جورج ليتل سخنگوی پنتاگون که از اظهار نظر مستقيم درباره اين موشک ها خودداری کرد به خبرنگاران گفت: "آنچه اخيرا ديده ايم وقفه در اقدامات تحريک آميز است."

"و من فکر می کنم که اين به وضوح برای تلاش ها در جهت اطمينان از صلح و ثبات در شبه جزيره کره مفيد است."

کره شمالی موشک های ميان برد موسودان را در سال ۲۰۱۰ در جريان يک رژه نظامی رونمايی کرد اما در آن زمان هنوز آنها را آزمايش نکرده بود.

کره جنوبی ماه گذشته وضعيت اضطراری را تا حد بسيار خطرناک بالا برد و آن زمانی بود که نشانه هايی از آماده شدن شمال برای انجام يک آزمايش موشکی ظاهر شد.

به گفته منابع آگاه در دولت آمريکا و کره جنوبی، حداقل يک موشک بالستيک با بردی سه هزار کيلومتری سوختگيری و آماده پرتاب شده بود.

پرتاب آزمايشی چنين موشکی ناقض قطعنامه شماره ۱۷۱۸ شورای امنيت سازمان ملل خواهد بود که تصريح می کند کره شمالی "ديگر نبايد دست به آزمايش هسته ای يا آزمايش موشک های بالستيک بزند."

از زمان وضع تحريم های تازه سازمان ملل، پيونگ يانگ تهديد به استفاده از سلاح های اتمی کرده و گفته است که يک راکتور اتمی را دوباره فعال خواهد کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016