یکشنبه 29 اردیبهشت 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سمپوزیوم بین المللی "وقتی زنان خفته برخیزند٬ کوهها به لرزه درخواهند آمد"

poster-8Juni-JFI .jpg
عدالت برای ایران روز شنبه ۸ ژوئن میزبان یک سمپوزیوم بین المللی در لندن خواهد بود. در این سمپوزیوم٬ نقش زنان در دادخواهی مورد بررسی قرار خواهد گرفت. همچنین زندانیان سیاسی روایت های خود درباره خشونت و شکنجه جنسی را بیان خواهند کرد.

سخنران ویژه سمپوزیوم "وقتی زنان خفته برخیزند٬ کوهها به لرزه درخواهند آمد"٬ دکتر احمد شهید٬ گزارشگر ویژه سازمان ملل برای وضعیت حقوق بشر در ایران خواهد بود. در این سمپوزیوم٬ پیام اخوان٬ استاد حقوق بین الملل دانشگاه مک گیل٬ استر موجاوایو٬ بازمانده نسل کشی رواندا٬ خاطره معینی٬ از خانواده کشته شدگان دهه ۶۰ و منیره برادران٬ زندانی سیاسی سابق درباره نقش زنان و مادران در دادخواهی و عدالت انتقالی سخن خواهند گفت.

شایسته وطن دوست٬ مریم شانسی و روژین محمدی که در دهه های مختلف در جمهوری اسلامی زندانی بوده اند نیز به بیان تجارب خود از شکنجه و آزار جنسی در زندان خواهند پرداخت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


شادی صدر و شادی امین نیز در این برنامه٬ گزارشی از نتایج تحقیق "جنایت بی عقوبت" را که شکنجه جنسی را در طول بیش از سه دهه حاکمیت جمهوری اسلامی مستند کرده است ارایه خواهند داد. گزارش بخش اول این تحقیق که به شکنجه جنسی زندانیان سیاسی زن در دهه ۶۰ می پردازد به فارسی و انگلیسی منتشر شده و بخش آخر آن که مربوط به دهه ۷۰-۸۰ و پس از انتخابات ۱۳۸۸ ریاست جمهوری است٬ در سمپوزیوم رونمایی خواهد شد.

در این برنامه٬ فیلم مستندی درباره تجاوز به دختران باکره پیش از اعدام به نمایش درخواهد آمد و سمپوزیوم با آواز رامتین غزوی و رقص شاهرخ مشکین قلم به پایان خواهد رسید.

نمایشگاهی از آثار هنری٬ از جمله نقاشی های شهره قنبری که خود ۵ سال در دهه ۶۰ زندانی سیاسی بوده نیز به طور جنبی در این سمپوزیوم به نمایش خواهد آمد.

این سمپوزیوم از ساعت ۱۲.۳۰ تا ۱۸.۳۰ روز ۸ ژوئن در Tuke Hall٬ واقع در Regent’s College لندن برگزار خواهد شد. نشانی مکان برگزاری سمپوزیم به قرار زیر است:

Tuke Hall, Regent’s College, Inner Circle, Regent’s Park, NW1 4NS London

از علاقه مندان به شرکت در سمپوزیوم خواسته می شود با ارسال یک ای میل به نشانی زیر٬ ثبت نام کنند.

info@justiceforiran.org


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016