جمعه 17 خرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عربستان سعودی و امارات خواستار کسب اطمینان از ایمنی نیروگاه اتمی بوشهر شدند. به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز، تعدادی از دیپلمات ها گفتند

عربستان سعودی و امارات خواستار کسب اطمینان از ایمنی نیروگاه اتمی بوشهر شدند.

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز، تعدادی از دیپلمات ها گفتند این دو کشور ساحلی خلیج فارس در نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی از ایران خواسته اند درباره ایمنی نیروگاه اتمی بوشهر اطمینان بدهد.

در چند ماه اخیر جنوب ایران شاهد زلزله هایی بود که گمانه زنی هایی را درباره ایمنی نیروگاه اتمی بوشهر مطرح کرد. مقامات ایرانی و پیمانکاران روسی، بارها مقاومت و ایمنی نیروگاه را در برابر زلزله های اخیر تایید کرده اند.

نیروگاه اتمی بوشهر در فاصله چندصدکیلومتری کویت، منامه، دوحه، ریاض و ابوظبی قرار دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



منابع دیپلماتیک گفته اند که امارات و عربستان سعودی در نشست غیرعلنی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی با حضور نمایندگان 35 کشور، مسئله ایمنی نیروگاه اتمی بوشهر را مطرح کرده اند.

یک دیپلمات ارشد در این باره گفت: عربستان سعودی و امارات به دلیل نزدیکی جغرافیایی به شهر بوشهر، نگران هستند.

علی اصغر سلطانیه نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین هم گفت که شرکت روسی پیمانکار نیروگاه اتمی بوشهر مسؤول ایمنی نیروگاه است.

قبل از این نمایندگان 6 کشور جنوب خلیج فارس با ارسال نامه مشترکی خطاب به یوکیا امانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی از این نهاد خواسته بودند درباره ایمنی نیروگاه اتمی بوشهر، بررسی کند.

آمانو نیز خواستار اعزام بازرسان آژانس به بوشهر برای بررسی نیروگاه اتمی و کسب اطمینان از وضعیت ایمنی آن بعد از زلزله های اخیر شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016