چهارشنبه 12 تیر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

راديو و تلويزيون مصر به کنترل ارتش در آمد

مهر ـ در حالی که ساختمان راديو و تلويزيون مصر در کنترل نيروهای گارد رياست‌جمهوری و ارتش مصر است وزارت کشور مصر در بيانيه‌ای بر مقابله با عاملان خشونت تاکيد کرد.

به گزارش مهر به نقل از پايگاه اليوم السابع، منابع آگاه اعلام کردند: هشام قنديل نخست وزير مصر پيشنهادهايی را به محمد مرسی برای خروج از بحران کنونی ارائه داده است که درخواست از دادگاه عالی قانون اساسی برای پايان دادن به قانون انتخابات، برگزاری انتخابات پارلمانی و تشکل دولت جديد مرکب از همه جريانها و احزاب از جمله آنهاست. اين منابع ضمن تکذيب استعفای کابينه از رايزنی های نخست وزير با وزيران و مسئولان برای خروج از بحران خبر دادند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


از سوی ديگر محمود بدر موسس گروه موسوم به تمرد مصر خطاب به جوانان اخوان المسلمين گفت بازگرديد و هيزم جنگ باخته نباشيد. از سوی ديگر منابع مصری از تدابير شديد امنيتی در مقابل ساختمان راديو و تلويزيون مصر(ماسپيرو) خبر دادند و اعلام کردند: ساختمان ماسپيرو تحت سيطره نيروهای گارد رياست جمهوری و ارتش است. اين در حالی است که وزارت کشور مصر با صدور بيانيه ای اعلام کرد: وزارت کشور بر ايجاد ثبات و حفاظت از مردم مصر پايبند است و به ماموريتهای امنيتی پايبند خواهند بود.

در اين بيانيه آمده است: با هر تلاش خشونت طلبانه ای در کنار نيروهای ارتش مقابله می کنيم و هراسی نداريم. ای ملت بزرگ مصر يا صاحب قديمی ترين تمدن ها که آزادی را به جهان عرضه کرد ما در شرايط حساس کنونی کشور به شما اعلام می داريم که در کنار شما هستيم. از سوی ديگر گروههای سياسی و انقلابی در استان سينای شمالی مصر ضمن مخالفت با سخنان محمد مرسی از مردم خواستند به تظاهرات تا سرنگونی رژيم ادامه دهند.

درحالی که شبکه الميادين از پيوستن نمايندگان گروه تمرد، حزب آزادی و عدالت و النور به نشست عبدالفتاح السيسی وزير دفاع با البرادعی، شيخ الازهر و رهبر قبطی های مصر خبر داد شبکه العربيه به نقل از برخی منابع نظامی ديدار ميان البرادعی و السيسی را تکذيب کردند. العربيه همچنين اعلام کرد: منابع وابسته به حزب آزادی و عدالت نيز از نپذيرفتن درخواست وزير دفاع برای ديدار با وی خبر دادند. از سوی ديگر سخنگوی رياست جمهوری مصر گفت: بهتر است که رئيس‌جمهور در دفاع از دموکراسی بميرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016