سه شنبه 25 تیر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

قاهره شبی ناآرام را پشت سر گذاشت

يورونيوزـ هواداران محمد مرسی، رئیس جمهوری پیشین مصر دوشنبه شب باری دیگر به خیابان های قاهره، پایتخت این کشور آمده و با پلیس و مخالفان اخوان المسلمین درگیر شدند.

این درگیری که ۲۲ مجروح برجا گذاشته است با پرتاب گاز اشک آور از سوی پلیس بر پل ششم اکتبر آغاز شد.

گزارش ها حاکی است که در میان مجروحان دست کم دو تن از نیروهای پلیس نیز دیده می شوند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


یکی از هواداران اخوان المسلمین درباره علت تداوم اعتراض های خیابانی این جریان به یورونیوز می گوید:«آنان می خواهند که مشروعیت زدایی کنند و حاکمیت ارتش را بازگردانند ولی این امر امکان پذیر نیست. ما در این راه جان می دهیم. زندگی ما هیچ ارزشی ندارد وقتی که آنان دوباره صدای ما را خفه می کنند.»

در چند کیلومتری پل ششم اکتبر و خیابان رامسیس، ارتش از پیوستن نزدیک به ۵ هزار تن از هواداران آقای مرسی به این تظاهرکنندگان جلوگیری کرد. آنان از محل تحصن اخوان المسلمین در برابر مسجد رابعه العدویه در شهر نصر قصد پیوستن به معترضان قاهره را داشتند.

محمد شیخ ابراهیم، خبرنگار یورونیوز در قاهره با اشاره به خشونتی که شاهدش بوده است، گزارش می دهد: «به نظر می رسد که آخرین کارت در دست اخوان المسلمین هم روی میز گذاشته شده است. این کارت وضعیت را پیچیده تر کرده و شرایط سیاسی و امنیتی را به خانه اول بازگردانده است.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016