پنجشنبه 3 مرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احضار اعضای نهضت آزادی به وزارت اطلاعات

تعدادی از اعضای شورای مرکزی و شاخه جوانان نهضت آزادی ايران به وزارت اطلاعات فراخوانده شدند.

بر اساس گزارش های رسيده روز گذشته ۲ مرداد ۹۲ هاشم صباغيان از اعضای شورای مرکزی و فخرالدين حکيمی، امير حسين کاظمی و مجتبی خندان از اعضای شاخه جوانان نهضت آزادی ايران به وزارت اطلاعات احضار شده و تهديد به بازداشت شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بازجويان وزارت اطلاعات با توصيف شرايط گذشته فعلی آينده کشور ، نهضت ازادی ايران را تشکلی غير قانونی خوانده و فعاليت اعضای آن را امری غير قانونی دانستند.

ايشان با اشاره به انتخاب رييس جمهور جديد گفتند " فضای سياسی کشور همچنان برای فعاليت نهضت آزادی ايران بسته است و هر گونه گردهم ايی ، ديدار و ارتباط اعضای اين تشکل را خلاف اعلام کرده و در صورت تکرار تهديد به بازداشت اعضا کردند".

اين در حالی است که بر اساس اصل‏ بيست و ششم: احزاب‏، جمعيت‏ ها، انجمن‏ های‏ سياسی‏ و صنفی‏ و انجمنهای‏ اسلامی‏ يا اقليتهای‏ دينی‏ شناخته‏ شده‏ آزادند، مشروط به‏ اين‏ که‏ اصول‏ استقلال‏، آزادی‏، وحدت‏ ملی‏، موازين‏ اسلامی‏ و اساس‏ جمهور اسلامی‏ را نقض‏ نکنند. هيچکس‏ را نمی‏ توان‏ از شرکت‏ در آنها منع کرد يا به‏ شرکت‏ در يکی‏ از آنها مجبور ساخت‏.

همچنين مراسم شب های احيا که هر ساله از سوی اعضای اين جمعيت در منازل اعضاء از جمله منزل مهندس صباغيان برگزار می شد را لغو اعلام کردند .

بيش از اين نيز مراسم افطاری اين جمعيت در تهران و اصفهان با تهديد بازجويان لغو شده بود.

لازم به توضيح است بعد از انتخابات سال ۸۸ فعاليت نهضت ازادی ايران متوقف شد و بسياری از اعضا و علاقه مندان اين جمعيت در کشور بازداشت شدند و تعدادی از انها با محکوميت های سنگين روبرو شدند که می توان به دبير کل اين تشکل دکتر ابراهيم يزدی ، محمد توسلی ، هشام صباغيان از اعضای شورای مرکزی اشاره کرد و تعدادی از اعضای نهضت ازادی ايران از جمله عماد بهاور رييس شاخه جوانان سيد امير خرم محسن محققی از اعضای شورای مرکزی و جعفر گنجی عضو شاخه جوانان در زندان دوران محکوميت خود را می گذرانند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016