جمعه 4 مرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رفسنجانی: طراحان بدخواه نقشه داشتند

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نتیجه انتخابات 24 خرداد، امید، آرامش و مشی عقلانیت را برای کشور به ارمغان آورد که در سایه این امید، می‌توان با همت مردم امیدوار در صورت عدم ایجاد موانع، کشور را به وضع مطلوب رساند.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از علما، فضلا و روحانیون استان‌های قم، البرز و تهران و اعضای مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم با تشریح اوضاع کنونی داخلی و بین‌المللی کشور، نقش‌آفرینی مردم در انتخاب و اعتماد مجدد به یک شخصیت روحانی را ارزشمند خواند و افزود: تفکری خطرناک برای ایجاد شائبه‌هایی مبنی بر بدنام کردن روحانیت، علما و مراجع وجود داشت که حقیقتاً شرایط سختی را بوجود آورده بود ولی به لطف خدا و با هوشیاری مردم در انتخابات اخیر تمام آن‌ها رنگ باخته و نتیجه آن حاکمیت اصل اسلام عزیز در این دوران پیشرو است.



تبليغات خبرنامه گويا

[email protected] 


وی افزود: طراحان بدخواه نقشه داشتند با ایجاد فاصله بین مردم و روحانیت، انقلاب و ایران را از پشتوانه تاریخ ساز روحانیت و در نتیجه اسلام محروم کنند ولی خداوند با تحول در دل‌های مردم، این مکر را به خودشان برگرداند.

وی تداوم نظام جمهوری اسلامی را در سایه پشتیبانی و حمایت مؤثر مردم امکان‌پذیر خواند و تأکید کرد: کسانی که با عملکرد، شعارها و اقدامات ضعیف خود موجبات ناامیدی و دلسردی مردم را فراهم کنند، در واقع به اعتماد و اطمینان مردم به نظام اسلامی ضربه می‌زنند و وظیفه همه است که روح امید، نشاط و آرامش ایجاد شده در فضای سراسر کشور را حفظ کنند و از پاشیدن بذر نفاق و اختلاف پرهیز کنند.

وی در ابتدای سخنان خود نیز با تبریک میلاد خجسته سبط اکبر، امام حسن مجتبی(ع)، این امام همام را مجموعه‌ای از تدابیر و فضایل دینی و اخلاقی خواند و گفت: امام حسن(ع) از یک سو به واسطه صلح مدبرانه‌ای که داشت و از سوی دیگر قرار گرفتن میان وقایع و حوادث دوران امامت، حضرت علی(ع) و قیام عاشورایی امام حسین(ع)، همواره مظلوم واقع شده است، در صورتی که هریک از ائمه معصوم‌ ما اگر در موقعیت زمانی و مکانی امام مجتبی(ع) قرار می‌گرفتند، همان راهی را که ایشان رفت، انتخاب می‌کردند.

وی صلح امام دوم شیعیان را وسیله سوءاستفاده تندروهای آن زمان خواند و افزود: ائمه معصوم ما هیچ یک به سلیقه شخصی خود عمل نکرده‌اند و لذا همان‌گونه که قیام امام حسین(ع) تثبیت اسلام و تشیع را به همراه داشت صلح برادرش نیز به گونه‌ای دیگر مکتب تشیع را حفظ و موجبات بی‌آبرویی معاویه را فراهم کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016