شنبه 5 مرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

درخواست روحانی از مجلس،‌ برای همکاری جهت اصلاح بودجه 92

رییس جمهور منتخب خواستار همکاری نمایندگان مجلس برای اصلاح قانون بودجه سال 92 شد.

اسماعیل جلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اشاره به دیدار جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با حسن روحانی گفت: یکی از دغدغه‌هایی که ایشان در این دیدار مطرح کردند همکاری مجلس با دولت بود تا مشکلاتی که در قانون بودجه سال 92 وجود دارد حل شود و با توجه به تاخیر دولت برای اجرای قانون، مجلس کمک کند که قانون به شکل واقع‌بینانه‌ای اصلاح شود.

وی افزود: نمایندگان نیز اذعان داشتند که قانون بودجه 92 نیاز به بازنگری دارد.

نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: نمایندگان مجلس در این دیدار دیدگاه‌ها و نظرات خود را درباره شرایط فعلی کشور، آینده و انتظاراتی که از دولت منتخب و کابینه دارند بیان کردند و آقای روحانی هم در مقام بیان دغدغه‌های خود به بعضی از سوالاتی که مطرح بود پاسخ دادند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


این عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس درباره اظهارات نمایندگان در دیدار رییس جمهور منتخب گفت: دیدگاه‌ نمایندگان این بود که نیروهایی که انتخاب و معرفی می‌شوند رویکرد عدالت،‌همه‌جانبه‌نگری و نگاه توسعه متوازن را در همه بخش‌های کشور داشته باشند و خیلی مقید به نگاه‌های بخشی و جناحی نباشد که این مورد تاکید آقای روحانی هم بود.

جلیلی با اشاره به تاکید نمایندگان برای تعامل بین دولت و مجلس، افزود: نمایندگان در این دیدار گسترده‌شدن تعامل دو قوه را به نفع هر دو بخش دانستند و گفتند که این کمک می‌کند تا اهداف و برنامه‌های مورد نظر دولت با مشارکت جمعی و کمترین اصطحکاک و هزینه تحقق یابد که آقای روحانی هم این دغدغه را قبول داشتند.

وی با بیان اینکه نمایندگانی از همه گروه‌های مجلس در این دیدار حضور داشتند افزود: تعدادی از نمایندگان تقاضا کرده‌ بودند پیش از شروع دولت و مراسم تحلیف دغدغه‌های خود را خدمت رییس جمهور منتخب بیان کنند اما با توجه به اینکه در جلسه‌ای که آقای روحانی به مجلس آمده بودند فرصت کافی برای بیان نظرات و دیدگاه‌ها نبود نمایندگان متقاضی برگزاری این جلسه بودند

همچنین غلامرضا تاج‌گردون یکی از نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی نیز در گفت‌وگو با ایسنا، به نقل از رئیس جمهور منتخب از تلاش برای معرفی کابینه دولت جدید در روز تحلیف خبر داد.

وی با اشاره به دیدار جمعی از نمایندگان با حسن روحانی، اظهار کرد:‌ آقای روحانی در این دیدار تاکید داشتند که کار باید سریعتر آغاز شود و مردم معطل کار نشوند. همچنین گفتند که باید کمتر اذهان مردم تشویش شود و باید مردم را از نگرانی درآورد.

وی افزود:‌ آقای روحانی همچنین خواستار همکاری مجلس با دولت آینده برای پیشبرد امور شد.

نماینده مردم گچساران در مجلس یاد آور شد: نمایندگان نیز در این دیدار نقطه نظرات و توقعات مجلس را مطرح کردند و بر ضرورت حفظ حرمت و شأن مجلس تاکید کردند و گفتند که چطور تعامل دولت و مجلس می‌تواند بیش از پیش باشد.

به گفته‌ی تاج‌گردون در این دیدار یک ساعت و نیمه حدودا 50 نفر از نمایندگانی از همه طیف‌های مجلس که با حسن روحانی همسوتر هستند، حضور داشتند.

وی همچنین گفت که درخواست دیدار نمایندگان با رئیس جمهور منتخب دو طرفه بوده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016