دوشنبه 7 مرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

واشنگتن: اسرائيلی‌ها و فلسطينی‌ها مذاکرات صلح را امشب ازسر می‌گيرند

ايسنا ـ وزارت خارجه آمريکا در بيانيه‌ای اعلام کرد: مقام‌های اسرائيلی و فلسطينی از امشب (دوشنبه) مذاکرات صلح را به صورت مستقيم از سر خواهند گرفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، جان کری، وزير خارجه آمريکا در ماه‌های گذشته شش بار به منطقه سفر کرده و برای از سر گيری مذاکرات با مقام‌های اسرائيلی و فلسطينی ديدار کرده است.

جن پساکی، سخنگوی وزارت خارجه آمريکا اعلام کرد که نخستين ديدار دوشنبه شب در واشنگتن انجام گرفته و تا سه‌شنبه ادامه خواهد داشت.

پساکی گفت: جان کری روز يکشنبه با محمود عباس، رئيس تشکيلات خودگردان فلسطينی و بنيامين نتانياهو، نخست وزير اسرائيل تلفنی صحبت کرده و هر دوی آنها توافق کرده‌اند دوشنبه شب مذاکرات از سر گرفته شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در بيانيه وزارت خارجه به نقل از کری آمده است: هر دو طرف نشان دادند که برای اتخاذ تصميم‌های دشواری که برای رسيدن به اين مقطع لازم است آمادگی دارند. ما از رهبری آنها سپاسگزاريم.

وزير امور خارجه آمريکا با قدردانی از دو تلاش‌های دو طرف فلسطينی و صهيونيستی جهت به جريان انداختن مذاکرات صلح شخصا از هر دو طرف برای حضور در واشنگتن و شرکت در مذاکرات صلح دعوت به عمل آورد.

به نوشته روزنامه مصری اليوم السابع، جن پساکی در نشستی مطبوعاتی که شب گذشته برگزار شد از تماس تلفنی جان کری، وزير امور خارجه آمريکا با محمود عباس، رئيس تشکيلات خودگردان فلسطين و بنيامين نتانياهو، نخست‌وزير رژيم صهيونيستی و دعوت شخصی وی از آنها برای شرکت در مذاکرات صلح که عصر امروز برگزاری می‌شود، خبر داد.

در بيانيه وزارت امور خارجه ‌آمريکا آمده است: تزيپی ليونی، وزير دادگستری اسرائيل و اسحاق مولخو به نمايندگی از دولت اسرائيل و صائب عريقات، مذاکره‌کننده ارشد تشکيلات خودگردان فلسطين و محمد شيته، از مقامات فلسطينی به نمايندگی از فلسطين در اين مذاکرات شرکت خواهند کرد.

اين مذاکره که واشنگتن، پايتخت آمريکا ميزبان آن است به مثابه فرصتی برای دستيابی به راهکاری اجرايی جهت سنجش مشارکت دو طرف در مذاکرات ماه‌های آينده است.

بنا به اعلام اين بيانيه آمريکا، دو طرف اسرائيلی و فلسطينی منتظر آغاز اين مذاکره هستند تا درباره وضعيت نهايی به توافق برسند.

جان کری در دعوت خود با ستودن شجاعت نتانياهو و عباس گفت: هر دوی اين رهبران ثابت کرده‌اند که آماده تصميم‌گيری هستند تا با تصميمات اتخاذ شده که نقش مهمی در مذاکرات دارند به توافق نظر برسند و ما از رهبری هر دو طرف تشکر می‌کنيم.

پيشتر جان کری در ۱۹ ژوئيه جاری در سفر خود به امان، پايتخت اردن اعلام کرده بود که دو طرف اسرائيلی و فلسطينی برای از سرگيری مذاکرات صلح به طور مستقيم به توافق نظر رسيده‌اند.

ساعاتی پيش از انتشار بيانيه وزارت خارجه آمريکا، دولت اسرائيل با آزادی بيش از ۱۰۰ زندانی فلسطينی موافقت کرد.

حقوق آوارگان فلسطينی، مرزها، شهرک‌های يهودی نشين و وضعيت بيت المقدس همه از موضوع‌های اصلی برای رسيدن به توافق ميان دو طرف هستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016