جمعه 11 مرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سعیدی: مطهری پختگی سیاسی کافی را ندارد

به گزارش سایت کلمه، علی سعیدی که پس از اظهارات جنجالیش در مورد مهندسی معقول و منطقی انتخابات کمتر در محافل رسانه ای ظاهر شده، این بار اما با انتقاد از سخنان علی مطهری مدعی شده است که اگر آقای مطهری در همان جایگاه نظریه پردازی که نقد اصلاحات می کردند، می ماندند از نظر مبانی موفق تر بودند. کسی که می خواهد وارد عرصه سیاسی شود یک پختگی و توجه به جوانب امر و یک فرهیختگی لازم می خواهد و برای هر مرحله نیازمند تفکر، دقت و بررسی جوانب امر دارد.

علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت و گو با “ندای انقلاب” در مورد سخنان اخیر رهبری در مورد حوادث سال ۸۸ اظهار نظر کرده است: معمولا در بسیاری از حوادث مشابه انسان هایی کمی پیدا می شوند که پس از پی بردن به اشتباهات محاسباتی شان، لب به اعتراف بگشایند و از مخاطبین، مردم و همه کسانی که در اثر اشتباه محاسباتی آنها به نوعی آسیبی دیدن عذرخواهی کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی مدعی است در تاریخ کم اتفاق می افتد افرادی که در محاسباتشان اشتباه کرده اند، رسما بگویند که ما در محاسباتمان اشتباه کردیم و در دام دیگران قرار گرفتیم و این اشتباه را می خواهیم اصلاح کنیم. این امر یک نوع شجاعت و فرهیختگی می خواهد.

سعیدی با این ادعا که برخی از فتنه گران و همراهان آنها دچار لجبازی و اشتباه شده اند، اظهار نظر کرد: حق این بود که آقایان در همان زمان بعد از بررسی و تعقل بیشتر می آمدند و عذرخواهی می کردند و با مردم و رهبری حرف می زدند و اشتباهات داشته، را اصلاح می کردند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با تکرار سخنان رهبری ادعا کرد: بسیاری از عناصر مرتبط با جریان فتنه در جلسات خصوصی لب به اعتراف گشودند و اعلام کردند که تقلبی در کار نبوده است.

اما نگفت این عده چه کسانی هستند و او چگونه به محتوای جلسات خصوصی آنها پی برده است.

وی ادعا کرد: به طور علنی و رسمی اعلام کردن اشتباهات یه شجاعت و اراده می خواهد که امروز آقایان گرفتار هواداران افراطی در خارج و داخل شدند که ترس از آن دارند که اگر اعتراف کنند آن عناصر افراطی را از دست بدهند و همین امر باعث سکوت آنها شده است.

خود انگلیسی ها مقدمات حمله را فراهم کردند!

وی در ادامه به اظهارات مطهری در خصوص حضور جک استراو در مراسم تحلیف روحانی اشاره کرد و مدعی شد: مطهری در جریان حضور جک استراو می گوید اگر او قرار است عذرخواهی کند باید کسانی که سفارت انگلیس در تهران را اشغال کردند هم باید عذرخواهی کنند. این چه منطقی است. خود انگلیسی ها زمینه ای را فراهم کردند تا عده ای از جوانان وارد سفارتخانه شوند که بلافاصله بیرون آمدند. این چه مقایسه ای است که بین اینجا و آنجا انجام می گیرد.

نماینده رهبری در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پایان اظهار نظر کرد: ایشان حریم دار استاد شهید مطهری است و بهتر بود ایشان کمتر وارد عرصه سیاسی می شد به دلیل اینکه عرصه های سیاسی چالش های زیادی دارد که نیازمند مراقبت ها و دقت هایی دارد که خدای ناخواسته زمینه خدشه به جایگاه شهید مطهری ایجاد نشود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016