یکشنبه 13 مرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

لاریجانی: انتظارات مجلس از دولت جدید، کابینه آینده ظرفیت تحقق انتظارات ملی را داشته باشد

رئیس مجلس شورای اسلامی در بیان انتظارات مجلس از دولت جدید اظهار داشت: امیدواریم کابینه آینده از ظرفیت کافی برای تحقق انتظارات ملی کشور برخوردار باشد.

به گزارش خبرنگار مهر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امروز در مراسم تحلیف حجت الاسلام حسن روحانی هفتمین رئیس جمهور کشورمان ضمن تبریک به وی اظهار داشت: انتظار مجلس شورای اسلامی از رئیس جمهور این است که اولا همانطور که در تبلیغات انتخابات همه کاندیداها بخصوص رئیس جمهور محترم تبلور داشت یعنی پایبندی به قانون محور فعالیت قوه مجریه قرار داشته باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی خاطرنشان کرد: تصمیمات عجولانه گرچه ممکن است زود نتیجه بخش باشد اما در دراز مدت به هم ریختگی اقتصادی ایجاد می کندو ثالثا اولویت نخست کشور در رفع گرانی و بیکاری عقلا با اتکا به رونق تولید داخل علاج شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: شرایط فعلی جهان اسلام و بیداری اسلامی نیازمند حمایت جدی جوامع دموکراتیک است و از طرفی آمریکا و برخی کشورهای غربی با افراطی گری نسبت به ملت ایران به تاریکی گذشته خود افزوده اند و البته مزاحمت هایی نیز برای این ملت بوجود آورده اند که نیازمند تدابیر همه جانبه و همکاری همه قوا در جهت تحقق استقامت ملی می باشیم و در این صورت است که خداوند نوید پیروزی داده است.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی به عنوان پایگاه مهم مردم سالاری در این چارچوب همه جور همکاری صمیمانه با دولت جدید خواهد داشت و امیدواریم کابینه آینده از ظرفیت کافی برای تحقق انتظارات ملی کشور برخوردار باشد.

لاریجانی گفت: لازم می دانم از دولت های نهم و دهم آقای احمدی نژاد که در 8 سال سخت کوشانه خدمت کردند تشکر کنم و آرزوی توفیق برای آنان می نمایم.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به عنوان اولین سخنران در مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید کشورمان ضمن خوش آمد گویی به مهمانان داخلی و خارجی و تبریک ماه مبارک رمضان اظهار داشت: از دو جهت امروز برای ما ایرانیان اهمیت دارید اول به مناسبت انتخابات باشکوه ریاست جمهوری و مراسم تحلیف رئیس جمهور محترم که عملا آغاز دور جدیدی برای قوه مجریه کشور محسوب می شود.

وی افزود: ثانیا امروز سالروز فرمان مشروطیت است که روحیه زنده و دموکراتیک ملت ایران را در تاریخ گذشته نشان می دهد. بیش از یکصد سال پیش که در منطقه شرایط ایستا، قلدرمآبانه و البته همراه با عقب افتادگی و وابستگی حاکم بود ملت ایران با راهنمایی علما و مراجع نجف و ایران فشار برای رفع استبداد و تشکیل مجلس را آنقدر زیادی کردند که حکومت قاجار مجبور به اعلام فرمان مشروطیت شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تحلیل شرایط جهانی نشان می داد بشر امروز از چند درد مهم رنج می برد. 1- درد نداشتن آزادی فکر در بسیاری از کشورها، در برخی از کشورهای شرقی و اسلامی عملا حکومت های مستبد عامل ایستایی فکر گردید و در برخی دیگر از کشورها بخصوص کشورهای غربی سلطه قدرت بنگاههای غربی بر ابزارهای رسانه ای و سیاست مداران به نحو دیگری سد راه تفکر آزادی گردیده است.

وی افزود: مشکل اصلی در این است که تلاش ها برای تحقق آزادی های اجتماعی بدون کمترین توجه به وارستگی معنوی است.

لاریجانی ادامه داد: درد دیگری که بر کشورهای شرقی که دچار کمونیست شده است بی عدالتی حزبی است که رمق ملت ها را گرفت و در اکثر کشورهای اسلامی بی عدالتی تنفرآمیز هیات های حاکمه یاس در ملت ها ایجاد نمود و در غرب انکار نظریه عدالت توسعه و بدتر از همه تمسخر عدالت خواهی و مترادف دانستن آن با تمایلات توتالیستی خصوصا بعد از جنگ جهانی دوم و افزایش نفوذ تفکر پوزوی ویستی شکاف غنی و فقیر در کشورهای توسعه یافته افزایش یافت.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: درد استعمارزدگی و سلطه پذیری در کشورهای شرقی و آفریقایی در یک قرن اخیر به اوج خود رسید و غالبا با ایجاد و یا حمایت از حکومت های دیکتاتوری توسط کشورهای غربی به غارت منابع این کشورها منجر گردید.

وی تصریح کرد: انتخابات در جمهوری اسلامی ایران تنها طریق تحقق مردم سالاری در سطح رهبری یا قوه مقننه یا قوه مجریه محسوب می شود باید از رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای نهایت سپاسگذاری را بنمایم که در طول زعامت خویش بر همان سنت امام خمینی در صیانت از دموکراسی مستمرا و زمینه سازی حضور هرچه وسیعتر ملت در تعیین سرنوشت خود تاکید نمودند و امروز شاهدیم. در انتخابات اخیر ریاست جمهوری ملت بزرگوار ایران در سطحی بالا بیش از 70 درصد مشارکت نمودند و یکی از رجال سیاسی با سابقه انقلاب را برگزیدند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016