دوشنبه 14 مرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تمدید تعطیلی سفارتخانه های آمریکا درخاورمیانه

صدای آمریکا - ایالات متحده آمریکا میگوید چندین محل ماموریت دیپلماتیک خود در خاورمیانه و شمال آفریقا در طول هفته جاری همچنان بسته خواهند ماند.

بیش از بیست سفارت و کنسولگری آمریکا از روز یکشنبه بعلت نگرانیهای امنیتی بسته شده اند.

وزارت امورخارجه آمریکا روز یکشنبه گفت در حالیکه تعدادی از این مراکز دیپلماتیک روز دوشنبه آغاز به کار خواهند کرد، تعداد دیگری از مراکز دیپلماتیک آمریکا بسته خواهند شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وزارت امورخارجه آمریکا افزود تمدید تعطیلی سفارت خانه ها بمدت یک هفته، ربطی به تهدیدهای امنیتی ندارد بلکه مقامات صرفا از جهت احتیاط دست به این اقدام زده اند.

اقدام روز یکشنبه جهت بستن سفارتخانه ها و کنسولگریها چندروز پس از اینکه مقامات هشدار دادند امکان حمله هایی از سوی القاعده شدت گرفته،عملی شد.

بیشتر این مراکز دیپلماتیک در کشورهای اسلامی و شامل سفارت خانه های امریکا درعراق، لیبی و یمن است، جاییکه روز یکشنبه یک روز کاری است.

سفارت آمریکا در بغداد روز دوشنبه باز خواهد بود.

آمریکا اواخر هفته گذشته یک هشدار جهانی مسافرتی را برای شهروندان آمریکا صادر کرده بود که در آن آمده بود امکان بالقوه حمله های تروریستی در خاورمیانه و شمال آفریقا زیاد است.
سفارت خانه ها و کنسولگریهایی که روز یکشنبه بسته بود ولی اجازه دارند روز دوشنبه باز شوند عبارتند از داکا، الجزایر، کابل، جده، جیبوتی، هرات، مزارشریف، بغداد،بصره و اربیل.

اقدات امنیتی این هفته که «پلیس بین الملل» نیز هشدارهای خود را در همین زمینه صادر کرده بود در حالی است که یک سال از حمله شبه نظامیان اسلامگرا به کنسولگری آمریکا در بنغازی لیبی میگذرد. در این حمله چهار آمریکایی و از جمله سفیر آمریکا در لیبی کشته شدند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016