چهارشنبه 16 مرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

واکنش آمریکا به مواضع هسته‌ای روحانی: توپ در زمین ایران است

به گزارش رادیو فردا، جن پساکی، سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده، روز سه‌شنبه ۱۵ مرداد به سخنان رئیس‌جمهور تازه ایران در ارتباط با مناقشه هسته‌ای واکنش نشان داده و گفت که نوبت ایران است تا برای پیشبرد مذاکرات قدمی بردارد.

حسن روحانی، رئیس‌جمهور جدید ایران، روز سه‌شنبه در نخستین نشست خبری خود در این منصب، در پیوند با مسئله هسته‌ای گفت: «من به عنوان رئیس‌جمهور ایران اعلام می‌کنم که نظام جمهوری اسلامی ایران اراده سیاسی و جدی برای حل این مسئله با حفظ حقوق مردم ایران را دارد و همزمان حاضر است که رفع نگرانی‌های طرف مقابل را مدنظر قرار دهد».

به گزارش خبرگزاری رویترز، جن پساکی در واکنش به این سخنان گفت که تحلیف حسن روحانی «فرصتی برای ایران به‌دست می‌دهد تا سریعاً برای رفع نگرانی‌های عمیق جامعه بین‌الملل نسبت به برنامه هسته‌ای آنها اقدام کند».



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در عین حال افزود که «برای عمل کردن به تعهدات بین‌المللی و یافتن چاره‌ای صلح‌آمیز برای این مسئله، ایران لازم است گام‌هایی را بردارد و توپ هم‌اینک در زمین ایران است».

خانم پساکی تأکید کرد که در زمینه رفع نگرانی‌های هسته‌ای «باید ببینیم که ایران اقداماتی باورپذیر انجام می‌دهد.»

روز سه‌شنبه کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا، نیز در نامه‌ای به حسن روحانی از او خواست گفت‌وگوهای هسته‌ای هرچه زودتر از سر گرفته شود.

در همین حال لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه، نیز در پاریس با سفیر ایران دیدار کرد و ابراز امیدواری کرد فصل تازه‌ای در روابط دو کشور آغاز شود.

پس از برگزاری نخستین نشست خبری حسن روحانی در منصب رئیس جمهور، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، حمایت کشورش از مواضع آقای روحانی درباره گفت‌وگوهای هسته‌ای را اعلام کرد.

وزیر خارجه روسیه همچنین مخالفت خود را با تصمیم قانونگذاران آمریکایی برای هر چه سخت‌تر کردن تحریم‌ها علیه ایران اعلام کرد.

تنها یک روز پس از تحلیف روحانی، ۷۶ سناتور آمریکایی در نامه‌ای از باراک اوباما خواستند که بر ایران تحریم‌های سخت‌تری اعمال کند.

هدف از این تحریم‌ها وادار کردن ایران به کنار گذاشتن برنامه غنی‌سازی بیشتر اورانیوم است که به گفته قدرت‌های غربی ممکن است در ساخت بمب اتم هم استفاده شود؛ ایران این نگرانی را بی‌اساس می‌داند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016